پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/ سرعت فراگیر شدن فضای مجازی بسیار زیاد است و اگر برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت نگیرد، عقب خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام صادق علیخانی، امروز در کرسی آزاد اندیشی مدرسه علمیه فاطمیه قزوین با موضوع «فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی»، گفت: سرعت فراگیر شدن فضای مجازی بسیار زیاد است و اگر برای استفاده از این ظرفیت، برنامه‌ریزی صورت نگیرد، عقب خواهیم ماند. البته در حال حاضر حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی پیشتاز است.

وی به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مدارس علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: هیچ نهادی در کشور به اندازه حوزه‌های علمیه خواهران از نظر کمی و کیفی در بحث برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی موفق نبوده است.

وی با اشاره به اینکه کرسی آزاد اندیشی باید بر اساس نیازسنجی طلاب برای نتیجهگیری بهتر برگزار شود، ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی، مقدمه ای برای پژوهش و تحقیق است و مهمترین امتیاز این نشستها، تسلط شرکت کنندگان به همه نکات موضوع مورد بحث است.

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: وقتی جلسه‌ای با عنوان تریبون آزاد یا نشست آزاداندیشی در هر زمینه ای برگزار می‌شود، باید از داورانی بهره برد که آگاهی لازم را نسبت به آن زمینه داشته باشند، چرا که محصول این نشست ها باید موجب تقویت رشد موضوع مورد بحث شود.

وی تصریح کرد: در نگاه مقام معظم رهبری، هدف از مفهوم آزاداندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی یا در واقع کرسی‌های نظریه‌پردازی، این است که در دانشگاه یا حوزه های علمیه تضارب‌آرا باشد و افکار و سلیقه‌ها در کنار هم قرار گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha