جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: ما باید با سلاح خداباوری، خود باوری و استقامت در مصاف با اقتصاد های لیبرال دنیا مسلح شده و اقتصاد سالم و پویای اسلامی را در قالب اقتصاد مقاومتی به جامعه جهانی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مرتضی هاشمی، در کرسی آزاداندیشی که ظهر امروز در مدرسه علمیه آخوند(ره) همدان برگزارشد با اشاره به شاخصه های اقتصاد مقاومتی، گفت: اصول اقتصاد مقاومتی بر اساس زیر ساخت های معرفتی و اصول علمی بنا شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید در سطوح اجتماعی و خانواده ها طراحی و برنامه ریزی شود تا نقش مؤثر خود را به عنوان الگوی مناسبی در اقتصاد کشور اسلامی ما داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بیان امام موسی کاظم(ع) در اهمیت اقتصاد در قوام خانواده، مطرح کرد: قوام نظام خانواده در گرو ثبات مالی آن است، چرا که مسائل اقتصادی بسیار نقش مهمی در آرامش روانی خانواده دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف در نظام اجتماعی و خانواده ها است که با این کار گام مهمی در راستای پیشرفت و توسعه پایدار نظام اسلامی برداشته می شود.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به بیان شهید صدر در اهمیت اقتصاد اسلامی، بیان داشت: اقتصاد اسلامی بر پایه اخلاق و همگرایی جامعه اسلامی بنا شده و قوانین آن سلامت اقتصادی را تضمین می کند.

وی با اشاره به محوریت اخلاق در اقتصاد اسلامی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و سلامت اقتصاد اسلامی در جایی مفید است که همگان بر آن پایبند بوده تا تاثیر خود را داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: شاخصه های اقتصاد مقاومتی باید در بین مردم و مسؤولان نهادینه شود تا این فرهنگ اقتصادی ثمره اش به همگان اثبات شود.

وی در پایان افزود: ما باید با سلاح خداباوری، خود باوری و استقامت در مصاف با اقتصادهای لیبرال دنیا مسلح شده و اقتصاد سالم و پویای اسلامی را در قالب اقتصاد مقاومتی به جامعه جهانی معرفی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha