چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مطهری

حوزه/ رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره دفتر تبلیغات گفت: زمانی که فردی به عنوان طلبه در حوزه مشغول تحصیل می‌شود، مسئولان حوزه از همان ابتدا باید الفبای مهارت پژوهشی را یاد دهند تا طلبه بتواند به مرور زمان، پژوهشگر توانایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید مطهری با اشاره به هفته پژوهش و گرامیداشت این ایام گفت: در حوزه به جایگاه پژوهش به صورت جدی توجه نشده و باید سال‌ها بگذرد تا شاهد اتفاقات بهتری در عرصه پژوهش باشیم.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد: زمانی که فردی به عنوان طلبه در حوزه مشغول تحصیل می شود، مسئولان حوزه از همان ابتدا باید الفبای مهارت پژوهشی را به او یاد دهند تا طلبه بتواند به مرور زمان، پژوهشگر توانایی شود.

وی افزود: طلبه ای که پایان‌نامه می نویسد، باید روش نوشتن مقالات علمی‌پژوهشی را هم بداند، ولی این مسئله کمتر اتفاق می‌افتد و این نشان می دهد توجه به مسئله پژوهش در میان حوزویان کم است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری گفت: پژوهشکده تاریخ در مدتی که شکل گرفت، توانست کارهای فاخر و ارزشمندی در عرصه های علمی، تولید و در اختیار جامعه علمی قرار دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد: از جمله دلایل موفقیت این پژوهشکده، نیاز سنجی، نیاز محوری و مسئله محوری موضوعات در جامعه بوده و به همین دلیل توانسته در جشنواره علمی کشور، حائز رتبه نخست شود.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha