جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همايش «پيامبر رحمت (ص)» در حيدرآباد

حوزه/ مركز تحقيقات و تبليغات اسلامي جامشورو با همكاري خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در حيدرآباد پاكستان، همايش «پيامبر رحمت(ص)» را برگزار كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مركز تحقيقات و تبليغات اسلامی جامشورو با همكاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ايران در حيدرآباد پاكستان، همايش «پيامبر رحمت(ص)» را برگزار كرد.

اين همايش روز يكشنبه بيست‌وششم آذر با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام مقصودعلی دومكی، دبير مجلس وحدت مسلمين در ايالت سند پاكستان، مولانا قاری گلزار احمد، از روحانيون اهل تسنن حيدرآباد، حجت‌الاسلام عرفان علی عرفانی، خطيب محفل حسينی و استاد جامعه علويه مشارع العلوم حيدرآباد، برگزار شد.

دشمن هرجا كه تصمیم داشت شيطنتی كند، امام خامنه‌ای آنها را فراری داد

در آغاز اين همايش، حجت‌الاسلام حيدر علی جوادی، مؤسس مركز تحقيقات و تبليغات اسلامی جامشورو پاكستان گفت: بعضی می‌گويند كه برای ميلاد پيامبر(ص) و خاندان ايشان(ع) جشن گرفتن جايز نيست؛ آنان بايد بدانند كه خدا به ما دستور داده است كه به حضرت محمد(ص) محبت كنيم. هرکس به ايشان محبت نداشته باشد، مسلمان نيست و از دايره اسلام خارج است. در خصوص محبت به اهل‌بيت(ع) نزد مسلمانان نیز اين‌گونه است كه اگر در نماز به آل‌محمد صلوات نفرستند، نماز باطل است.

وي در ادامه افزود: انقلاب اسلامی برای دشمن يك مصيبت است. به نظرم، ترامپ وقتی در خواب، امام‌خامنه‌ای را می‌بيند وحشت‌زده از خواب می‌پرد. دشمن هرجا كه تصمیم داشت شيطنتی كند، امام‌خامنه‌ای، آنها را فراری داد.

حجت‌الاسلام حيدر علی جوادی در بخش ديگری از سخنان خود در خصوص انقلاب اسلامی، اظهار كرد: اين انقلاب، يك انقلاب الهی بود و اكنون رهبری آن حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، شخصيتی بزرگوار است كه حتی ديدن صورت آن هم عبادت است.

پيامبر گرامی اسلام(ص)، محدوديت زمانی و مكانی ندارد

سخنران بعدی حجت‌الاسلام عرفان علی عرفانی، خطيب محفل حسينی حيدرآباد و استاد مدرسه مشارع العلوم حيدرآباد هم طی سخنانی در خصوص هدف بعثت انبيا(ع) مطالبی اظهار كرد. وی گفت: هدف همه انبيا از حضرت آدم(ع) تا خاتم(ص) هدايت بشر بود.

قاری گلزار احمد، از روحانيون اهل تسنن حيدرآباد هم اظهار كرد: خدا، پيامبران بسيار فرستاد و برای آنان محدوديت زمان و مكان در نظر گرفت اما پيامبر گرامی اسلام (ص) را بدون محدوديت زمانی و مكانی، رحمت‌ للعالمين قرار داد. ديگر پيامبران را با معجزه‌های انگشت‌شمار فرستاد، اما خاتم پيامبران(ص) را با معجزه‌های بی‌شمار مبعوث كرد.

امام خمينی پيام انبيا را زنده كرد

حجت‌الاسلام مقصود علی دومكی، دبير مجلس وحدت مسلمين ايالت سند هم در سخنرانی خود گفت: انبيای الهی برای اتحاد در جامعه بشری مبعوث شدند. حضرت خاتم الانبيا(ص) اختلاف چند ده‌ساله را بين قبايل اوس و خزرج از بين برد و بين آنان، صيغه اخوت را اجرا كرد.

وي تأكيد كرد: اتحاد پيام انبيا بود و در عصر حاضر، حضرت امام خمينی به عنوان وارث انبیا، همان پيام را زنده كرد. اولين پيام امام راحل اين بود كه چون همه انبيا برای مبارزه با طاغوت زمان خود آمده بودند، اولين پيام مبارزه با طاغوت را با شعار «مرگ بر آمريكا» سر دادند و فرمودند: «اگر بشريت می‌خواهد استقلال داشته باشد، بايد از فرعون و نمرود عصر حاضر برائت جوید».

حجت‌الاسلام مقصود علی دومكی ادامه داد: دومين پيام امام خمينی(ره) اين بود كه اگر شما می‌خواهيد با دشمن مبارزه كنيد بايد متحد باشيد و برای همين ایشان فرمودند: «هركس از اختلاف بين شيعه و سنی می‌گويد و می‌خواهد بين شيعه و سنی دعوا راه بیندازد، او نه شيعه هست نه سنی، بلکه مزدور آمريكا و اسرائيل و دشمن اسلام است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha