شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 434886
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
محفل شعر نبوی در راولپندي

حوزه/ با همکاری خانه فرهنگ ايران در راولپندی پاكستان و انجمن ادبی امکان، محفل شعر نبوی، بیست‌وهفتم‌آذرماه در محل خانه فرهنگ كشورمان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با همکاری خانه فرهنگ ايران در راولپندی پاكستان و انجمن ادبی امکان، محفل شعر نبوی، بیست‌وهفتم‌آذرماه در محل خانه فرهنگ كشورمان برگزار شد.

این محفل با حضور تنی چند از شعرای برجسته راولپندی از جمله انجم خلیق، پیر عتیق احمد چشتی، سید واجد امیر، علی اکبر عباس، رحمان حفیظ، علی یاسر، سیده تنویر فاطمه و جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادب و ارادتمندان به پيامبر گرامی اسلام(ص) برگزار شد.

علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ كشورمان، با بيان سخنانی در اين محفل با تشریح سیره پیامبر اکرم(ص) اظهار كرد: یکی از شاخصه‌های برجسته و با اهمیت در پیشرفت اسلام، اخلاق نیک و کلام پرجاذبه پیامبراکرم(ص) با انسان‌ها بود و این خلق نیکو به میزانی بود که افراد در برابر خُلق عظیم ایشان، تغییر رفتار و کردار می‌دادند و در مسیر هدایت قرار می‌گرفتند.

سپس نجم خلیق، رئیس انجمن ادبی امکان، در سخنرانی خود با بيان اينكه ایمان دارای مراتبی است، گفت: باید در جهت ایمان فردی، تلاش و کوشش بسیاری شود و ماه ربیع‌الأول، ماه وحدت و دوستی میان امت مسلمان است.

وي افزود: همچنین هدف از برگزاری این مناسبت‌ها، عرض ارادت بیشتر به ساحت پیامبراکرم(ص) است و شاعران نیز همانند دیگر اقشار مسلمان با برگزاری این‌گونه مناسبت‌ها و برگزاری محافل شعر، ارادت بیشتر خود را به حضرت رسول(ص) نشان می‌دهند.

در ادامه برنامه، سیزده تن از شعرای پاكستانی به شعرخوانی در وصف و مدح پیامبراکرم(ص) پرداختند.

در پایان محفل هم واجد امیر، از شعرای برجسته پاکستان، اظهار كرد: اولین کسی که در مدح و نعت پیامبر اکرم (ص) سرود، خداوند کریم است که در سوره‌های قرآن آورده شده است. با برگزاری این‌گونه محافل و تشریح سیره پیامبراکرم(ص)، در روز قیامت از شفاعت آن حضرت بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: بیان اشعار در وصف پیامبر(ص) از زمان ابوطالب، عموی حضرت محمد (ص) و حسان‌بن‌ثابت از صحابه پیامبر اکرم(ص)، آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. برگزاری این‌گونه مناسبت‌ها اقدامی برای وحدت مسلمانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha