پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​یک بانوی محجبه کاندیدای نمایندگی  مجلس کاتالونیا شد

حوزه/ برای نخستین بار در کاتالونیا، یک بانوی محجبه مسلمان برای شرکت در انتخابات مجلس نمایندگان کاندایدا شد و امیدوار است نخستین مسلمان محجبه ای باشد که به این مجلس راه پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، برای نخستین بار یک بانوی مسلمان محجبه برای نمایندگی مجلس کاتالونیا در اسپانیا کاندیدا شده است.

نجات درویش، این بانوی محجبه در این باره به خبرنگاران گفت: هدف من تنها این نیست که نخستین نماینده مسلمان در مجلس کاتالونیا باشم، بلکه در بسیاری جهات نخستین قدم را برداشته ام. این بسیار ناراحت کننده است که تلویزیون اینجا تا کنون حتی یک بار چهره یک شخصیت عرب یا سیاه پوست را نشان نداده است.

درویش در ادامه افزود: ما در اینجا در اجتماع مسلمانان نشانه های زیادی از تبعیض را هر روزه می بینیم. من نمی خواهم فرزندانم نیمی از تبعیضاتی را که نسل های  گذشته با آن ها روبرو بوده اند شاهد باشند. من می خواهم آن ها در آینده در یک جامعه منسجم، برابر و فاقد هر گونه تبعیضی بزرگ شوند.

درویش که در سن 9 سالگی به اسپانیا آمده امیدوار است در انتخابات مجلس کاتالونیا که روز پنجشنبه برگزار می شود شرکت کرده،  پیروز شود.

وی از زمان نوجوانی علیه پیش داوری های متعدد ضداسلامی و نفرت مبارزه می کرده است. او در لیست کاندیدهای انتخاباتی چپ های جمهوری خواه کاتالونیا وارد مبارزات شده است و هدف اصلی اش را مبارزه با اسلام هراسی و تعصب اعلام کرده است.

کاتالونیا یک منطقه خودمختار اسپانیایی است که در انتهای شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری واقع شده‌است. کاتالونیا یکی از هشت منطقه اسپانیا است که بنا به وضعیت خودمختاریش به عنوان ملیت تعیین شده‌است. پس از برگزاری یک همه‌پرسی در خصوص استقلال کاتالونیا از اسپانیا و موافقت رای‌دهندگان، پارلمان کاتالونیا در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ به‌طور یکجانبه از اسپانیا اعلام استقلال کرد. در این حال است که سنای اسپانیا تصویب کرد حاکمیت مستقیم اسپانیا بر کاتالونیا اعمال شود.

در حال حاضر 515 هزار مسلمان در کاتالونیا زندگی می کنند که تقریبا 15درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha