جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه اندونزی موسسه تحقیقاتی گواهینامه حلال راه اندازی کرد

حوزه/ دانشگاه اندونزی در جاکارتا، یک مؤسسه تحقیقاتی ضمانت حلال به‌منظور تعیین اسلامی بودن محصولات با نشانِ «حلال» راه‌اندازی کرده است که از ماه ژانویه، فعالیتش را آغاز می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، دانشگاه اندونزی در جاکارتا در راستای هدف اسلامی سازی، یک مرکز تحقیقاتی «حلال» راه‌اندازی کرده است. این مرکز قرار است به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی برای تضمین اسلامی بودن محصولات ارائه شده به نام «حلال» از ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز به کار کند.

عمریلا مالک، مدیر این مرکز حلال در دانشگاه اندونزی، در این‌باره به خبرنگاران گفت: دو مؤسسه اسلامی الارشاد الاسلامیة و دانشگاه علوم مدیریت مالزی، در رابطه با این مرکز تحقیقاتی همکاری خواهند کرد که هدف آن تضمین حلال بودن محصولات اسلامی خواهد بود.

مالک افزود: ما هنوز به سه بازرس حلال نیاز داریم و یک آزمون عمومی، به منظور استخدام کارشناسان اداره محصولات حلال، تعیین کرده‌ایم.

گفتنی است: پیش از این، وظیفه ارائه گواهینامه حلال به محصولات در اندونزی به‌عهده شورای علمای این کشور بود که دولت این کشور در ماه اکتبر، این مسئولیت را از شورا گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha