جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوترابی

عضو شورای عالی حل اختلاف قوا گفت: سفر پر خیر و برکت مقام عظمای ولایت به استان قزوین در سال ۱۳۸۲ نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان بود که متأسفانه بخش مهمی از دیدگاه‌های راهبردی ایشان در سطوح ملی و استانی مغفول ماند که باید با جدیت عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فر، شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین به رهآورد سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین اشاره کرد و گفت: این سفر از منظری دیگر، راه را برای حرکت پرشتاب استان در اجرای پروژه های مختلف در عرصه های گوناگون هموار و مجموعه ای از پروژه ها با ظرفیتی بسیار خوب آغاز و اجرایی شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، امروز در یک نقطه چرخش راهبردی که تاریخ یک ملت را رقم می زند قرار گرفته که ما از یک منظر، هدف و از منظری دیگر پدید آورنده نقشه راه بودیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی که امروز به عنوان یک قدرت بزرگ، عامل ثبات در منطقه و یک قدرت پرشتاب برای دستیابی به مرزهای علم و دانش تعریف شده و در میان بازیگران سیاسی جهان نقشی کلیدی را عهده دار شده است، برای تداوم و ارتقاء این نقش، هیچ چاره ای ندارد؛ مگر اینکه اقتصادی بزرگ و متکی بر صاحبان سرمایه و مردم را سامان دهد و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه همگی در کنار حاکمیت، خود را مسئول و متولی پیشرفت و توسعه بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فر در ادامه اظهار امیدواری کرد، این سفر و رهنمودهای ولی امر مسلمین، به نقشه راهی برای حرکت و عزم مدیران استان و آغازی برای نهادینه شدن این تفکر در استان و سایر استان های کشور تبدیل شود.

وی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین از این سفر به عنوان یک سکوی پرش و رویدادی تحول آفرین برای امروز و فرداهای جامعه یاد کرد و گفت: معتقدیم راهبردها و رهنمودهای ایشان می تواند به مدلی نه تنها در استان قزوین، بلکه برای سایر استان ها و کشورهای مشابه بدل شود.

وی افزود: با این سفر، بارقه های امید برای توسعه و پیشرفت استان قزوین ایجاد شد و در حوزه مدیریتی نیز حرکتی در راستای توسعه استان آغاز شده که پازل حماسه مردم در سفر مقام معظم رهبری را تکمیل می کند و نویدبخش جامعه ای سرشار از معنویت، امنیت و رفاه اجتماعی، منزلت و کرامت انسانی خواهد بود.

عضو شورای عالی حل اختلاف قوا بیان داشت: استان قزوین در بیان رهبر فرزانه انقلاب، دارای سابقه کهن و ریشه‌دار به‌ مانند بخشی از تاریخ و پیشینه فرهنگی پرافتخار ملت ایران، باسابقه یک هزار ساله به‌عنوان مرکز فقه و فلسفه و شهری کهن است؛ مردم قزوین مردمی وفادار، مومن، متدین، دارای مناعت طبع، فداکار، سخاوتمند و اهل مشارکت در کارهای بزرگ و خیر توصیف‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرتصریح کرد: مقام معظم رهبری، استان قزوین را مجموعه‌ای از نقاط جذاب، مثبت، امیدبخش و ترکیب بدیعی از استعدادها و موهبت‌های خدادادی، فرزانگی، فکر، هنر، ادب، علم، استعداد، کشاورزی و صنعت است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: سفر پر خیر و برکت مقام عظمای ولایت به استان قزوین در سال ۱۳۸۲ نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان بود که متأسفانه بخش مهمی از دیدگاه‌های راهبردی ایشان در سطوح ملی و استانی مغفول ماند که باید با جدیت عملیاتی و اجرایی شود.

عضو شورای عالی حل اختلاف قوا ادامه داد: اگر این سفر و برکات آن نبود بسیاری از طرح های بزرگ که حتی در قالب سفرهای مختلف دولت مصوب و اخذ شد قابلیت اجرا نمی یافت

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فر در پایان ابراز داشت: سفر رهبری معظم انقلاب اسلامی به استان قزوین که از بعد نمادین بزرگترین اجتماع مردم قزوین را رقم زد، نماد یکپارچگی دولت، ملت، مرجعیت و رهبری نظام بود که می تواند برای همیشه در تاریخ این استان به عنوان یک نقطه عطف استمرار داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha