پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ بدون ورود حوزه‌های عملیه به فرهنگ وقف، این فرهنگ در جامعه اسلامی احیاء نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل صبح امروز  در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه گفت: ما باید دو فضای مجازی و فیزیکی را توأمان در نظر داشته باشیم؛ چراکه در این عرصه اگر یکی را فراموش کنیم، باعث مرگ دیگری و سستی در رسیدن به اهدافمان می‌شویم.

وی افزود:  امروز باید در فضای مجازی با قدرت تفکر و با شناسایی توان دشمن به دنبال نهادینه کردن آرمان های انقلاب باشیم؛ چراکه استعمار مجازی امروز با استفاده از فناوری اهداف خود را در تار و پود زندگی مردم دنبال می کند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین ادامه داد: باید بدانیم که اگر از اسلام هرجا که به نفعش است، نباید برداشت کنیم و باید دشمن را بشناسیم؛ اگر امروز ماهواره ها دم از اسلام می زنند باید بدانید که ظاهر اسلام را با باطن شیطانی به همه معرفی می کنند و این همان اسلامی است که شمر در سر داشت.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد:  آمده ایم در دنیا تا سه رسالت اساسی خودسازی، جامعه سازی و آخرت سازی را داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: ما نیامده ایم در این دنیا به هر قیمتی زندگی کنیم؛ ما آمده ایم قیمتی شویم و در سوره توبه آیه 110 نیز 10 ویژگی قیمتی شدن انسان ها آمده است .

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین با اشاره به این که اساتید و روحانیون حوزه های علمیه به عنوان افراد ارزشی و تأثیرگذار می توانند در آگاهی بخشیدن به نیت واقفان موفق عمل کنند، افزود: بدون ورود حوزه‌های عملیه به فرهنگ وقف، این فرهنگ در جامعه اسلامی احیاء نمی‌شود.

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: دیدگاه‌های نادرستی نسبت به فرهنگ وقف وجود دارد، به همین علت باید احکام لازم در این زمینه برای اقشار مختلف جامعه بیان شود؛ چرا که موقوفه‌خواری می‌تواند آسیب‌های مختلفی برای افراد و جامعه داشته باشد، به همین علت طلاب و روحانیون باید به تبیین این آسیب‌ها بپردازند

 گفتنی است، در این نشست، مدیر مدرسه التفاتیه گزارشی از فعالیت ها، برنامه ها و وضعیت تحصیلی طلاب گزارشی ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha