چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز

حوزه / تمام مراکز علمی به ویژه جامعه المصطفی بدون تحقیقات پژوهشی در جا خواهند زد؛ چرا که پیشرفت در حوزه های مختلف نیازمند هدفمند سازی فعالیت های پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز، پیش از ظهر امروز در پنجمین نکوداشت پژوهشگران، انجمن ها و تشکل های علمی برتر جامعه المصطفی، ضمن تبریک هفته پژوهش و تقدیر از تلاشگران عرصه علم دین، اظهار داشت: از خداوند متعال درخواست داریم تا روز به روز به توفیقات شما عزیزان افزوده، پیشرفت و تعالی جامعه المصطفی روز افزون جامعه المصطفی را عنایت بفرماید.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که افکار و آثار و اندیشه های محققان و پژوهشگران زیر ساخت های علمی جامعه را می سازد، اظهار داشت: تمام مراکز علمی به ویژه جامعه المصطفی بدون تحقیقات پژوهشی در جا خواهند زد؛ چرا که پیشرفت در حوزه های مختلف نیازمند هدفمند سازی فعالیت های پژوهشی است.

وی با اشاره به این که به همت پژوهشگران المصطفی قدم های بزرگی برداشته شده است، ابراز داشت: از میان طلاب جامعه المصطفی بیش از 4800 محقق و پژوهشگر فعال دست به قلم بوده که تولیدات فاخری را به جوامع بشری عرضه نموده اند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به این که تا رسیدن به اهداف و قله های ترسیم شده، راه زیادی داریم، خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش های روز افزون پژوهشگران جامعه المصطفی، همچنان با قله تعالی پژوهش و مرجعیت علمی و معرفتی فاصله داریم و این مهم نیازمند تلاش های اساتید و پژوهشگران است.

وی با بیان این که اگر پژوهش تقویت و رشد نیابد در عرصه های مختلف با رکود مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: بهترین لحظات و ساعات عمر ما لحظاتی است که در خدمت اصحاب قلم، فکر و پژوهشگران علوم دینی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز ضمن تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از پژوهشگران، خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مدیریت های ریاست محترم جامعه المصطفی، جامعه المصطفی به دستاوردهای بین المللی قابل توجهی در گستره جهانی دست یافته است؛ حضور و ابقا در عرصه جهانی، نیازمند تلاش های روز افزون و فعالیت های هدفمند است.

وی با بیان این که پژوهشگران جامعه المصطفی باید از تمام رویدادهای اجتماعی جهان آگاه باشند، اظهار داشت: پژوهشگران جامعه المصطفی باید ضمن شناخت درست اوضاع جهانی، متناسب با نیازهای جهانی و منطقه ای پاسخگوی معضلات بین المللی در حوزه پژوهش باشند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی اهمیت پژوهش های گروهی در جامعه المصطفی را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: انجمن ها و تشکل های علمی المصطفی رقم زننده فعالیت های گروهی بوده، و ضمن اهتمام به انتقال تجارب، به توفیقات خوبی دست یافته اند.

وی اهمیت نگاه حوزه ای در میان پژوهشگران المصطفی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: طلبه بودن با تعمیق مطالب درآمیخته شده است؛ به گونه ای که مطالب و آموزش های سطحی هیچ جایگاهی در حوزه های علمیه ندارد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در پایان ضرورت حمایت های مادی و معنوی از پژوهشگران را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: همواره قدردان تلاش، همیت تمام تلاشگران نشر مبانی دینی در عرصه های مختلف علمی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha