جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مردم به دلیل گرانی در رنج هستند؛ مسئولان نباید نسبت به آنها بی‌تفاوت باشند؛ وضعیت معیشت مردم با حرف، عبارات و الفاظ،حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که حوزویان افزون بر درس و بحث باید به نیازهای جامعه توجه داشته باشند، گفتند: ما نمی توانیم تنها به درس و بحث بپردازیم و نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم.
ایشان افزودند: توجه به مردم سفارش همیشگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است چرا که مردم در صحنه های گوناگون حضور داشته و از انقلاب دفاع می کنند، جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری است و مردم حق بزرگی بر گردن کشور دارند.
معظم له با بیان این که باید از مردم پشتیانی و مطالبات آنان پیگیری شود، اظهارداشتند: مردم مشکلات معیشتی جدی دارند و با حرف و بازی با الفاظ چیزی حل نمی شود، مردم از گرانی ها رنج می برند و گلایه دارند حال چرا مسؤولان باید بی تفاوت باشند؟
ایشان با تأکید بر این که با حرف و وعده کار درست نمی شود، ادامه دادند: مسؤولان باید به خواسته های مردم توجه کنند، میلیون ها بیکار در کشور وجود دارند که بخش اعظم آن را جوانان تشکیل می دهند، برخی دم از حمایت از جوانان می زنند اما برای جوانان کاری نشده است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که جوانان بسیاری درس خواندند و زحمت کشیدند اما در حال حاضر بیکار هستند، ابراز داشتند: بیکاری بلای بزرگی برای جامعه است، این که مدام می گویند چنین خواهیم کرد و اولویت به جوانان داده شده چه کاری برای جوانان انجام داده اند؟
ایشان عنوان کردند: نپرداختن حقوق از دیگر مشکلات است و زندگی مردم وابسته به همین حقوق ها است، در این چند روز مکررا مردم به ما مراجعه کرده اند که حقوق ها کفایت نمی کند و این حقوق ناکافی نیز به موقع پرداخت نمی شود، مشکل دیگر مردم که مراجعه کردند این بود که سرمایه های خود را در بانک و مؤسسات قرار دادند و الان به آن ها پس داده نمی شود، باید برای این مشکلات چاره اندیشی کرد.
معظم له خاطرنشان کردند: باید به مردم بها داده شود چرا که برای انقلاب زحمت کشیدند، نباید کاری کرد که مردم پشیمان شوند بلکه باید به انقلاب و نظام دلگرم بوده و در صحنه حضور داشته باشند، مسؤولان باید مشکلات مردم را با جدیت برطرف کنند، علما و حوزویان همواره درکنار مردم بودند و نمی توانند به خواسته ها و مشکلات جامعه و مردم بی تفاوت باشند.
ایشان همچنین با انتقاد از رخدادهای نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز، خواستار رسیدگی مسؤولان به این موضوع و جلوگیری از اجرای برنامه های خلاف شرع شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha