جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین مسعودی

حوزه/ قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن وحدیث بر لزوم تنظیم پایان نامه های علمی بر مبنای طرح های کلان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین مسعودی بعد از ظهر امروز در همایش حدیث پژوهش در دارالحدیث با تاکید بر اهمیت مساله پژوهش و جدی گرفتن این حوزه گفت: در هیچ کاری نباید جدیت را فراموش کنیم.

وی افزود: در کار پژوهش به سان هر کار مهم دیگر باید جدی باشیم زیرا  در دنیا چیزی به عنوان شوخی وجود ندارد؛ حتی یک فرد شوخ نیز برای خنداندن دیگران نیازمند کارهای جدی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: حتی یک فردی که قرار است جمعی را به مدت پنج دقیقه با سخنان خود بخنداند هم ساعت ها مطالعه و تحقیق می کند تا بتواند چند شوخی جذاب طراحی کند؛ پس در این عالم حتی برای شوخی نیز باید جدی بود.

حجت الاسلام مسعودی با ذکر این مطلب که اساتید باید دایره مطالعات خود را گسترش دهند بیان کرد: یک استاد برای بیان مطالب خود باید مطالب گسترده ای را جمع آوری کند تا بتواند آنها را به دانشجویان ارایه دهد؛ پژوهشگر برای نوشتن ۳۰ صفحه مطلب، حداقل ۳۰۰ صفحه مطلب را به خوبی مطالعه کند.

وی تصریح کرد: پژوهشی، واقعی است که برای آن، روح مان برای آن عرق بریزد؛ یک مساله ساده علمی باید با فکرهای قوی و جدی حل شود.

حجت الاسلام  والمسلمین مسعودی اظهارکرد: دانشجویان واستادانی که برای علم آموزی بکوشند قطعا فرهنگ ساز خواهند بود؛ اگر چنین دانشجویان و استادانی حضور داشته باشند می توان هزینه ها را به راحتی برای این حوزه هزینه کرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: عرصههای پژوهشی خالی در عرصه‏ های علمی و فرهنگی در حوزه حدیث، فراوان است ولی این کارهای نیازمند طرحهای کلان داریم که این مقالات در آن کلان پروژه جانمایی شود.

وی با تاکید بر اهمیت پنل های تخصصی در حوزه پژوهش گفت: در کار پژوهش باید جزییات در یک طرح کلی نگریست؛ یعنی باید این اجزا را به خوبی در کنار هم قرارداد.

وی عنوان کرد: در خصوص عراق بیان می شود که هیچ سلاح اتمی در عراق پیدا نشد ولی، طرحی پیدا کردند که صدام به شکل ذره ای دانشمندان خود را به غرب اعزام میکرد که این مساله کشف شد؛ در این زمینه نیازمند یک طرح کلان هستیم که پایان نامهها در کنار هم به تولیدات فاخر مبدل شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha