جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در اسکاتلند، شاخه های گل رز به رهگذران اهدا کرد

حوزه/ اعضای یک مسجد در شهر دانفرم‌لاین در اسکاتلند، طی یک حرکت میان‌ادیانی با توزیع شاخه های گل رز میان رهگذران، سعی در از بین بردن سوءبرداشت‌های ضداسلامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای یک مرکز اسلامی در شهر دانفرم‌لاین در اسکاتلند، در یک حرکت میان‌ادیانی اقدام به توزیع شاخه‌های  گل رز در میان مردم کردند.

اعضای مسجد مرکزی دانفرم‌لاین با همکاری مرکز خیریه اسلامی «صراط»، در یک پروژه ملی در اسکاتلند شرکت کرده و  به رهگذران در خیابان شاخه‌های گل اهدا کردند تا پیام صلح اسلام را ترویج دهند. این حرکت میان‌ادیانی به مناسبت ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) انجام گرفت.

ایجاز محمد، مدیریت مرکز اسلامی، درباره این حرکت میان ادیانی گفت: هدف ما مبارزه با منفی‌گرایی‌های ضداسلامی در خصوص دین اسلام است. درصد اندکی از افراط گرایان با اقدامات خود، دین را ربوده اند و باور غلطی درباره اسلام ترویج داده اند. ما سعی داریم ارزش های واقعی دین اسلام را تبلیغ کنیم و مردم را از حقیقت اسلام و آموزه های حضرت محمد (ص) آگاه سازیم.

وی در ادامه افزود: امام جماعت مسجد، این پروژه را هدایت می کرد و به تصور من، بازتاب خوبی داشت و مردم برداشت خوبی داشتند.

وی افزود: شباهت های زیادی میان ادیان اسلام و مسیحیت وجود دارد و ما سعی داریم مردم را از آنها آگاه سازیم و این نخستین‌باری است که دست به چنین کاری می زنیم و امیدواریم پیام آور صلح بوده باشیم. اگر بتوانیم جواب سؤالات مردم را درباره اسلام بدهیم، نصف راه را رفته ایم.

به گفته وی، این مرکز اسلامی در اسکاتلند قصد دارد در آینده برنامه های مشابهی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha