شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین بر ارتباط بیشتر مدیران استانی حوزه های علمیه با خیّرین و واقفین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله غروی پیش از ظهر در اجلاسیه شورای هماهنگی نهاد دهای عالی حوزه با مدیران حوزه های علمیه استانی و معاونین و مدیران ستادی  که در مرکز مدیریت حوزه علمیه در قم برگزار شد با بیان اینکه ارتباط  مدیران استانی با طلاب مدارس علمیه ضعیف است، گفت: به دلیل همین ضعف در ارتباط، آثار و برکات مدارس علمیه هم کم است.

وی افزود:  متأسفانه این عدم ارتباط باعث بی انگیزگی و بی رقبتی دربین طلاب شده است.

استاد حوزه  عنوان کرد: مدیر موفق کسی است که بتواند تنها ارتباط  قوی عاطفی و پدرانه با طلبه برگزار کند و از این طریق مشکلات را حل کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه حوزه برای  ادامه نیاز به پشتوانه مالی مانند وقف و خیرین است، گفت: این مسله باعث تقویت استقلال حوزه خواهد شد، ولی مدیران تلاش  آنچنانی در بحث شناسایی وقف وخیرین انجام ندارند.

 آیت الله غروی افزود: در بسیاری از موارد طلاب به نوع تدریس اساتید اعتراض داشته اند؛ برای حل این مشکل اگر درسهای اساتید ضبط شود، بیشتر مشکلات دراین رابطه برطرف خواهد شد.

 این استاد حوزه یکی از دیگر کارهای به زمین مانده در شهرستانها را عدم شناسایی اساتید خبره  برای تدریس و درس اخلاق عنوان کرد و افزود:  مسئله ای که باید خیلی دقت شود برگزاری درس خارج ، ضبط درسها و نظارت براین درسها است.

وی افزود: نکته بعدی مصوب شدن متون جدید در سطح یک است، این مصوبه جدید است و لازم است در مدارس علمیه کشور اجرا شود ، این طرح جدید قطعا ایراداتی دارد،  ولی باید برای رفع مشکل باید همکاری کرد نه اینکه تنها به اصل طرح ایراد گرفت.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha