شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبحانی

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با اشاره به اینکه طلاب باید ارزش فرصت تحصیل در حوزه را به‌خوبی درک کنند، گفت: طلاب باید در کنار فرا گرفتن علوم حوزوی، از خودسازی و معنویت غافل نشوند و همواره در پی تهذیب نفس باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی عصر امروز در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کوهدشت، با بیان اینکه طلاب باید با جدیت در امر تهذیب نفس و کسب علم و دانش تلاش کنند، گفت: اگر طلاب توأمان برای رسیدن به این دو اصل تلاش کنند، می توانند به رشد و پیشرفت معنوی و علمی روزافزون دست یابند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید ارزش فرصت تحصیل در حوزه را به‌خوبی درک کنند، ادامه داد: طلاب باید در کنار فرا گرفتن علوم حوزوی، از خودسازی و معنویت غافل نشوند و همواره در پی تهذیب نفس باشند.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه خودسازی معنوی و تهذیب نفس، انسان را به کمال می‌رساند، بیان داشت: تهذیب نفس از جمله مسائل مهمی است که انسان را به مقصد کمال و رسیدن به مدارج عالی انسانی و  اخلاقی می‌رساند.

حجت الاسلام سبحانی با تأکید بر اینکه اصلاح جامعه و تبلیغ مؤثر و کارآمد، قبل از خودسازی معنوی و تهذیب نفس ممکن نیست، تصریح کرد: طلاب و مبلغان وظیفه ای جز اصلاح جامعه و تبلیغ دین ندارند، لذا باید اول معنویت را در وجود خود نهادینه کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در پایان با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید در همه حال تقوا پیشه کنند، گفت: طلاب باید از هر نظر برای دیگران الگو باشند و همیشه در تمام ابعاد زندگی سرآمد باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha