پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فریدون همتی- استاندار هرمزگان

حوزه/ استاندار هرمزگان با تاکید بر این که جامعه با گسترش این فریضه مهم در مسیر اصلاح و سعادت قرار می گیرد، گفت: نماز وسیله ‌ای برای تداوم ارتباط با خالق هستی وغرق نشدن در منجلاب بدی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، فریدون همتی صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی»، در تالار شهید آوینی بندرعباس، گفت: یکی از مهم ترین دستوراتی که در اسلام سفارش بسیاری به آن شده، نماز است و آیات بسیاری در مورد نماز و مسائل مربوط به آن نازل شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تاکیدهای بسیار در خصوص فریضه الهی نماز در قرآن کریم، تصریح کرد: جامعه با گسترش این فریضه مهم در مسیر اصلاح و سعادت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اجلاس سراسری نماز از رویدادهای فرهنگی بسیار مهم در کشور است، افزود: این رویداد مهم فرهنگی هرساله با پیام حکیمانه مقام معظم رهبری در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود.

همتی با اشاره به تلاش دولت در برگزاری هر چه بهتر اجلاس های سراسری نماز در سال های اخیر، گفت: نماز وسیله ‌ای برای تداوم ارتباط با خالق هستی وغرق نشدن در منجلاب بدی‌هاست.

استاندار هرمزگان ادامه داد: اقیانوس بیکران نماز از چنان ژرفایی برخوردار است که افراد مختلف را همچون غواصان به جستجو در این اقیانوس فرامی‌خواند تا به گوهر بی‌نظیر دست یابند.

وی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی هایی که با ترویج نماز در جامعه نمود بیشتری می یابد، کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه ازدواج، نوعدوستی، صداقت، انجام وظیفه به درستی، تلاش برای کسب علم و فناوری، تقویت بنیان خانواده، تامین حقوق شهروندی، قانون‌گرایی، امانت‌داری، سخاوت و پرهیز از کم فروشی است.

همتی در ادامه با اشاره به ظرفیت های ویژه هرمزگان از جمله وجود بنادر، صنایع بزرگ، جاذبه های گردشگری ، شیلات و کشاورزی، گفت: وحدت و همزیستی مسالمت آمیز تشیع و تسنن از ویژگی‌های بارز استان است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان به پایتخت اقتصادی ایران معروف است، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم از همه شهرهای ایران در این استان در کمال دوستی و آرامش با هم زندگی می‌کنند و مشغول کار هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha