جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نقش تاثیرگذار مبلغان دینی برای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: تقویت باورهای دینی در بین جوانان کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، صبح امروز در جمع نخبگان و فعالان اجتماعی یزد با اشاره به اینکه باید برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه ضمن اقدامات موثر از فرهنگ سازی نیز کمک گرفت، گفت: فرهنگ سازی یکی از مهمترین و موثرترین مسائل است که اگر در تمام زمینه ها انجام شود به طور حتم نتیجه خوبی نیز در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقویت باورها و نگرش های دینی در بین جوانان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود،افزود: عدم شناخت و فهم درست از مسائل و ناتوانی در حل مشکلات همچنین پنهان کاری موضوعات باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی، پدیده هایی چون اعتیاد، طلاق، فساد و بحث سکونت های غیر رسمی را از جمله آسیب های اصلی در اجتماع برشمرد و اضافه کرد: خانواده ها باید مراقبت های بیشتری از فرزندان داشته باشند به ویژه برای ازدواج و کنترل آسیب هایی که ممکن است جوانان در زندگی با آن مواجه شوند، باید حساسیت های بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی می تواند در کاهش آسیب ها نقش بسزایی ایفا کند، افزود: لازم است برنامه ریزی منسجم و مدونی در این زمینه وجود داشته باشد و دستگاه های متولی هم جدی‌تر وارد این عرصه شوند.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه هیئت های مذهبی، مبلغان و مداحان نیز در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا کنند، عنوان کرد: مبلغان در مجالس و منابر باید به آسیب های اجتماعی ورود کرده و مردم را روشن و آگاه کنند.

وی با بیان اینکه تلاش های دشمن همواره برای نابودی انقلاب و اسلام وجود داشته و روی مسائل فرهنگی جوانان تمرکز کرده اند، اظهار داشت: امروز به رغم تبلیغات گسترده دشمن در این زمینه ها مردم نیز حساس شده و با تشکیل سمن ها و تشکل های مردمی در این عرصه وارد شده اند که نیاز به مدیریت و راهبری و آموزش دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های مردمی تصریح کرد: همه مردم باید در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی همکاری کرده و از بروز آسیب ها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha