جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت-۲

حوزه/ دادستان کل کشور با ابراز گلایه از برخی از سخنان رئیس جمهور در همایش حقوق شهروندی، ابراز داشت: رئیس جمهور در آن همایش بیان کرده است: «دستگاه های مختلفی به دنبال بستن شبکه های اجتماعی بوده و می گویند باید بزرگراه را ببندیم، چون یک راننده تخلف کرده است؛ اما این چه استدلالی است که به خاطر یک تخلف، بزرگراهی بسته شود»؛ این سخن، یک مغالطه است؛ چراکه ما نه به دنبال بستن فضای مجازی هستیم؛ نه می خواهیم این کار را انجام دهیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیش از ظهر امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزویان سنگربانان  عرصه حفاظت، صیانت و نگهبانی از ارزش های الهی در جامعه می باشند که باید تلاش های بیشتری در این راه انجام شود.

وی ابراز داشت: دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت علیرغم آنکه برخی به اشتباه تصور می کنند که در مقام دفاع بی جهت از جایگاه روحانیت است، یقینا اینگونه نبوده و هم پرونده ها و برخوردها نشان می دهد که برابر موازین شرعی و قانونی با دقت رسیدگی می شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان ساخت: ما به دنبال آن نیستیم که برای مراجعه کنندگان، پرونده قضائی تشکیل دهیم؛ بلکه صلح و سازش در نوبت اول قرار داشته و درصد بالایی را به خود اختصاص می دهد.

رئیس دادگاه های ویژه روحانیت تصریح کرد: هدف دوم از تشکیل این مجموعه، صیانت موازین شرعی و حیثیت حوزه و روحانیون محترم است و در این راستا قدم بر می داریم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه گفت: وظایف ما در صیانت از حوزه، آنگاه می تواند کامل تر باشد که تعامل و همکاری و هم افزایی میان دادگاه ویژه روحانیت و حوزه های علمیه در حد مطلوب صورت بپذیرد؛ اگر بخواهیم به تنهایی حرکت کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید و نیازمند تعامل هستیم.

وی اظهار داشت: مجموعه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت زیرنظر مستقیم مقام معظم رهبری است؛ چرا که حوزه علمیه و روحانیت از ابتدا مستقل بوده و در مباحث قضایی نیز باید به صورت مستقل به دادرسی بپردازد.

دادستان کل کشور ابراز داشت: حوزه از درون باید به صیانت خود بپردازد؛ اما امروز جامعه روحانیت از بیرون متوجه آسیب های بسیاری است و پرونده هایی را در حوزه قضائی قم، تهران و ... داریم که نشان دهنده حرکت حساب شده و برنامه ریزی شده در اتاق فکر و در مراکز ارزیابی های بسیار دقیق برای نفوذ و ضربه زدن به روحانیت و جایگاه اصیل و محکم است.

رئیس دادگاه های ویژه روحانیت خاطرنشان ساخت: افکار و اندیشه های انحرافی یکی از مباحثی است که روحانیت ما را تهدید می کند و باید با آنان مبارزه علمی و فکری کرد؛ امروز گروه های گوناگونی در حوزه علمیه قم در حال فعالیت و نفوذ هستند که باید مراقب آنان بود و کم آنان هم زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: هماهنگونه که فضای مجازی اگر کنترل نشود، تهدیدی برای جامعه و جوانان است، برای حوزه های علمیه و طلاب جوان نیز آسیب است و باید مراقبت نمود.

وی با بیان این مطلب که انتظار ما از دولتمردان و مسئولین این  است که به فکر تهدیدهای فضای مجازی باشند، اظهار داشت: باید از این تکنیک و فناوری روز حداکثر استفاده را کرد؛ اما متأسفانه مسئولین امر و دست اندرکارانی که باید مدیریت صحیح و دقیقی در این فضا داشته باشند، کوتاهی می کنند.

دادستان کل کشور با ابراز گلایه از برخی از سخنان رئیس جمهور در همایش حقوق شهروندی، ابراز داشت: رئیس جمهور در آن همایش بیان کرده است: «دستگاه های مختلفی به دنبال بستن شبکه های اجتماعی بوده و می گویند باید بزرگراه را ببندیم، چون یک راننده تخلف کرده است؛ اما این چه استدلالی است که به خاطر یک تخلف، بزرگراهی بسته شود»؛ این سخن، یک مغالطه است؛ چراکه ما نه به دنبال بستن فضای مجازی هستیم؛ نه می خواهیم این کار را انجام دهیم و مسئولین نباید مغالطه کنند.

رئیس دادگاه های ویژه روحانیت کشور خاطرنشان ساخت: ما هرگز به دنبال بستن فضای مجازی نیستیم؛ چراکه نه امکان پذیر است و نه منطقی است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: مراقبت از شبکه های بی هویت، بدهویت و وابسته به اجانب، به معنای بستن فضای مجازی نیست؛ بلکه باید شفاف سازی انجام داد تا بدانیم چه کسانی در حال تزریق خوراک فکری به جامعه هستند.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در همان همایش حقوق شهروندی گفته است: «فضای ارتباط مردم با جهان حفظ خواهد شد؛ ما دنبال فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نخواهیم بود؛ اینجا وزیر ماست و به مردم قول می دهد دستش روی فیلترینگ نخواهد رفت»؛ همانگونه ای که هر فردی در این کشور باید شناسنامه داشته باشد، چرا باید اجازه دهیم در فضای مجازی که اثرگذاری بالایی در جامعه دارد، افراد بی هویت یا اشخاص و جریاناتی که هویت معلومی ندارند، تأثیرگذار باشند؛ ما نمی گوییم فیلتر کنید؛ می گوییم اجازه دهید این شبکه ها که خوراک به جامعه می دهند، دارای هویت باشند و شفاف سازی کنیم؛ مسئولین کشور نباید مغالطه کنند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: انتظار ما تعامل و همکاری دولتمردان در این زمینه است و با قوت به شفاف سازی شبکه های اجتماعی ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha