پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گزارش تصویری نشست هم اندیشی پیشکسوتان روحانی ایثارگر و جانبار دفاع مقدس

حوزه/ سردار شیروانیان گفت: با توجه به حضور پرنگ روحانیّت و طلاب در دوران دفاع مقدس ضروری است تا خاطرات، وقایع و حقایق جنگ تحمیلی توسط این قشر از رزمندگان اسلام بیان و ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سرتیپ دوم پاسدار مجتبی شیروانیان، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی پیشکسوتان روحانی عرصه ایثار و جهاد، در اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت های این بنیاد، این است که آثار دفاع مقدس به جوانان و نسل امروز معرفی شود .

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که دفاع رزمندگان ما همچنان در جبهه‌های مقاومت در دفاع از حریم و حرم ولایت ادامه دارد، بسیاری از رزمندگان که امروز شهید می‌شوند در زمان دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند اما امروز داوطلبانه تمام پیش‌بینی‌های دشمن را برهم ریختند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان  تصریح کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، احصا تاریخ شفاهی دفاع مقدس  است، لذا بنیاد حفظ آثار در این مسیر گام جدی برداشته است تا این مهم محقق شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: با توجه به حضور پرنگ روحانیت و طلاب در دوران دفاع مقدس و لازم و ضروری است که خاطرات، وقایع، دوران اسارت ها و حقایق جنگ تحمیلی توسط این قشر از رزمندگان اسلام بیان و ثبت و ضبط شود.

شیروانیان یادآور شد: احصاء خاطرات حضور  پیشکسوتان روحانی دوران دفاع مقدس تحت قالب فیلم، کتاب و مستند یکی از اولویت های این بنیاد است، چرا که معتقدیم روحانیون در دوران دفاع مقدس چون روح در کالبد  جبهه های جنگ بودند که سبب پیروزی های بزرگ رزمندکان اسلام شد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha