جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد بطحایی-وزیر ‌آموزش و پرورش

حوزه/ بطحایی در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، از برگزاری ۷۰ هزار نماز جماعت در مدارس کشور خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ روحانی در سراسر کشور با آموزش و پرورش همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، سید محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی»، در بندرعباس با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز، گفت: هم اکنون 18 هزار و 700 روحانی به اقامه 70 هزار نماز جماعت در مدارس سراسر کشور می پردازند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  3 هزار و 500 طلبه نیز به عنوان مشاور دینی در طرح های امین، استعدادهای درخشان و به ویژه مدارس شبانه روزی حضور دارند و 210 همکار فرهنگی نیز برای برگزاری فعالیت های نمازی در مدرسه های کشور ساماندهی شدند .

وی افزود: 400 امام جماعت نیز جدای از روحانیانی که به اقامه نماز جماعت در مدارس کشور مشغول هستند، به صورت برنامه ریزی شده و دوره ای در مدرسه ها حضور دارند و علاوه بر اقامه نماز، به پرسش ها و شبهه های دانش آموز پاسخ می دهند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در 3 سال گذشته همراه هر کاروان دانش آموزی راهیان نور که به مناطق عملیاتی جنوب کشور و دفاع مقدس اعزام می شود، نیز یک عالم روحانی همراه دارند.

وی یادآورشد: 190 هزار نفر همکار فرهنگی نیز در مدرسه های کشور در برگزاری طرح آموزشی های عملی ویژه نماز، جشن های تکلیف، جشن پیوند مدرسه و ... نقش آفرینی می کنند.

بطحایی اظهار کرد: بیش از 40 درصد همکاران فرهنگی آموزش و پرورش به صورت مستقیم در ارتباط با اقامه نماز و مراسم های مرتبط با نماز مشارکت موثر و فعال داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از آموزش تخصصی بیش از 700 امام جماعت روحانی و آموزش بیش از 5 هزار امام جماعت روحانی و فرهنگی در مراکز استان ها با همکاری حوزه های علمیه و ستاد اقامه نماز استان های کشور خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت های قرآنی، عترت و نماز نیز کتابی با عنوان « در مسیر رضوان» با مساعدت ستاد اقامه نماز به رشته تحریر در آمده که فعالیت های آموزش و پرورش در مورد عترت و نماز را مورد بحث قرار داده است .

بطحایی یاد آورشد: بخش عمده ای از مسئولیت هایی که به نهادینه سازی نماز برای جوانان و نوجوانان بر می گردد باید در آموزش و پرورش دنبال کرد که از مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم که در این زمینه ما را یاری کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه ها در اقامه نماز جماعت در بخش های مختلف سازمانی و در سطح مدارس اهتمام بسیار داشته و یکی از پرتلاش ترین دستگاه ها در اقامه نماز جماعت است..

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha