جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مدیریت اسلامی نقطه مقابل نظام سرمایه داری و آمریکایی است، گفت: این مدیریت بر اساس روابط عاطفی و انسانی شکل می گیرد که نماد عملی آن مدیریت حوزوی و طلبگی است که در طول تاریخ از زمان شیخ طوسی تاکنون این گونه بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله علم الهدی در اختتامیه اجلاس مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، با اشاره به اهمیت علم مدیریت، از تاریخچه این دانش در کشور گفت و اظهار کرد: تقسیم بندی مدیریت به مالی، دولتی و بازرگانی از سوی دانشگاه «هاروارد» و بر اساس نظام سلطه و سرمایه گذاری در دنیا انجام شده است که در واقع نوعی نگاه از بالا به زیرمجموعه ای به عنوان سرباز و تحت امر می باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت اسلامی نقطه مقابل نظام سرمایه داری و آمریکایی است، ابراز کرد: این مدیریت بر اساس روابط عاطفی و انسانی شکل می گیرد که نماد عملی آن مدیریت حوزوی و طلبگی است که در طول تاریخ از زمان شیخ طوسی تاکنون این گونه بوده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: فرد در مدیریت اسلامی، مدیر نسبت به امور زیر مجموعه دغدغه مند است که در نتیجه هیچ نوع دریغی برای بهره برداری از توان فناوری، جسمی و فکری مجموعه وجود ندارد بلکه انگیزه فعالیت هست.

وی با تاکید بر دغدغه مندی مدیر  مدرسه در همه زمینه های زندگی طلاب، ابراز کرد: مقام معظم رهبری از دغدغه مند ترین افراد نسبت به طلاب هستند که اگر این حالت به حوزه های علمیه منتقل شود، به طور طبیعی یک طلبه با وجود مشکلات معیشتی و زندگی، همه تلاش خود را به کار می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پیاده شدن این نظام مدیریتی موفقیت آمیز است، گفت: مدیریت آمریکایی با نگاه بالا به پایین و زیردست، به مجموعه ای بی ارده منجر می شود که نتیجه بخش نیست.

آیت الله علم الهدی در پایان از آغاز فعالیت بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان خبر داد و با اشاره به فعالیت بسیج طلاب به طور متمرکز در سه استان خراسان، ابراز کرد: بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان با فعالیتی قوی تر کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha