جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه های علمیه با حضور آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید با استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید به نقطه ای برگردیم که در شهرها و استانهای چهرهای بزرگ و الگوی های علمی وجود داشته باشد و همه چیز در نقطه معینی متمرکز نشود و مدیریت حوزه برای اجرای این محور، ۲۰ برنامه را طراحی کرده تا به تدریج شاهد ارتقای علمی شهرها و مراکز باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین و طلاب شرکت کننده در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه های علمیه  کشور با حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفت: مدیریت حوزه های علمیه در پرتو ارشادات و رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید در تلاش است گام هایی برای موفقیت و تعالی حوزها بردارد و  برنامه های گذشته ای که برای رشد حوزه طراحی شده بود را تکمیل و برنامه های جدید را طراحی کند.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: در ارتقای حوزه یکی از مهمترین  مسائل تقویت، ارتقای علمی، اخلاقی، تهذیبی، بصیرتی و معرفتی حوزه های علمیه است. مجموعه برنامه های متعددی که برای ارتقای حوزه طراحی و در حال اجرا است یکی از آن برنامه ها و محورهای طراحی شده ارتقاء علمی استانها و شهرستانها می باشد.

امام جمعه قم افزود: باید با استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع تقلید به نقطه ای برگردیم که در شهرها و استانهای چهرهای بزرگ و الگوی های علمی وجود داشته باشد و همه چیز در نقطه معینی متمرکز نشود و مدیریت حوزه برای اجرای این محور، 20 برنامه را طراحی کرده تا به تدریج شاهد ارتقای علمی شهرها و مراکز باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: برای ارتقای علمی به دنبال این هستیم که رشته های  متناسب دنیا را در مراکز مهم شهرها و استانها توسعه دهیم، درس های خارج رسمیت پیدا کند و طرح های دیگر در این زمینه دنبال شود.

آیت الله اعرافی گفت: در طراحی جدید بر اساس منویات رهبر انقلاب و مراجع تقلید به دنبال تقویت و ارتقای بنیه علمی حوزه و قلمرو  فقاهت هستیم، در این رابطه از جمله فعالیت ها، شناسایی استعدادهای برتر و تقویت وحمایت از استعدادهای و نخبگان، برگزاری جشنواره های علمی و جشنواره دیگر و مسابقات علمی است

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: ویژگی مسابقات علمی حوزه این است  که در این مسابقه علمی همه طلاب در سطوح مختلف در آزمونی مورد ارزیابی قرار می گیرند و از این طریق زمینه درخشش افراد ممتاز فراهم می شود.

امام جمعه قم افزود: در طی سه روز گذشته شاهد برگزاری پنجمین مسابقات علمی حوزه های علمیه کشور در قم بودیم و در این مسابقات 120 نفر از افراد برتر حضور پیدا کردند و از این تعداد، 17 نفر در 4 بخش ادبیات، سطح  1، 2 و 3 در موضوع فقه و اصول افراد برتر المپیاد علمی کشوری حوزه های علمیه شناخته شده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: راه درازی در پیش روی حوزه و نخبگان آن است و در شرایط بسیار حساسی از لحاظ نیاز بی پایان دنیا و پاسخ به نیاز نظام و انقلاب قرار داریم و به همین دلیل لازم است، جوانان و نخبگان حوزه، نگاه به افق ها بلند و آینده ای نظام و انقلاب داشته باشند تا بتوانند با نگاه به افق های آینده پاسخ گوی نیازها باشند.

وی افزود: امروز جامعه، نظام و انقلاب و دنیا نیازمند مفسران و عالمانی است که در همه ابعاد به نیازها پاسخ دهند و این هدف بزرگی است که باید از خدا کمک گرفت و با رهمنودهای رهبر انقلاب و مراجع به آن اهداف رسید.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha