جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانه عالم

حوزه/مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در مدارس دخترانه و پسرانه از گفتمان‌های دینی بهره‌مند شدند، گفت: ۳۰باب خانه عالم در روستاهای قاین احداث و تجهیز شد.

حجت‌الاسلام احمد علی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: استقرار مبلغ دینی در روستا یک کار ارزشمند است که می‌تواند در رفع مشکلات مختلف فرهنگی در مناطق تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید روستائیان دست به دست یکدیگر بدهند تا خانه‌های عالم در تمام روستاها احداث شود، افزود: اهمیت احداث خانه‌های عالم در و روستاها و مناطق محروم وجود این خانه‌ها را در بالا بردن سطح بینش معنوی و فرهنگی مناطق مهم است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین با بیان اینکه 30باب خانه عالم در روستاهای قاین احداث و تجهیز می‌شود، گفت: تعداد 30 باب خانه عالم در شهرستان قاین احداث و تجهیز شده که از این تعداد 29 باب تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و یک باب هنوز در دست ساختمان است.

علی پور افزود: خانه‌های عالم مکان‌هایی هستند که در هر روستا برای استقرار مروجان مذهبی (روحانیون) و مبلغان دینی ساخته می‌شوند علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای مبلغان، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هم هستند.

وی در ادامه به گفتمان دینی در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۰ گفتمان دینی دانش‌آموزی با موضوعات فرهنگی نماز، آسیب‌شناسی اجتماعی، فضای مجازی، فلسفه حجاب و عفاف، امربه‌معروف و نهی از منکر در آبان و آذر سال جاری در سطح مدارس شهرستان به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری و تعامل مدیریت آموزش‌وپرورش برگزارشده است.

حجت‌الاسلام علی پور افزود: بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در سطح مدارس دخترانه و پسرانه از گفتمان‌های دینی بهره‌مند شده‌اند و در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک بتوانیم گفتمان‌های بیشتری در سطح مدارس بر اساس نیاز هر مدرسه برگزار نمائیم.

وی بیان داشت: : ۱۲۰۰ دانش‌آموز از گفتمان‌های دینی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس این شهرستان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha