جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی  معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: مشاوره یکی از مسایل مهم در تربیت طلاب به شمار می رود به همین سبب معاون تهذیب حوزه علمیه همدان قصد راه اندازی دفتر مشاوره در مدیریت استان را دارد.

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، گفت: قرآن آموزی در حوزه های علمیه از اهمیت والایی برخوردار است به همین سبب معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در نظر دارد فعالیت های قرآنی مدارس استان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: از آنجایی که قرآن و حدیث دو منبع مهم دین اسلام به شمار می رود، طلاب علوم دینی باید در کنار تحصیل علوم دینی با قرآن و حدیث انس بیشتری داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: مشاوره یکی از مسائل مهم در تربیت طلاب محسوب می شود، به همین سبب معاون تهذیب حوزه علمیه همدان قصد راه اندازی دفتر مشاوره در مدیریت استان  و همچنین مشاوره امور خانواده در کوی طلاب همدان دارد.

حجت الاسلام ملیحی گفت: یکی از منابع مطالعاتی قوی برای تقویت اندیشه اسلامی، سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) است، از این رو معاونت تهذیب حوزه علمیه همدان به دنبال ترویج و تقویت سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) را در مدارس علمیه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مساله توسل در مدارس علمیه حاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم در مدارس علمیه برگزاری هیئت هفتگی و توسل در مدارس علمیه است و معاونان تهذیب مدارس علمیه باید در راستای تقویت معنویات در مدارس علمیه بکوشند.

وی در پایان گفت: نحوه پذیرش طلاب علوم دینی باید با ساماندهی و نخبه گزینی همگام شود، از این رو معاونت تهذیب حوزه علمیه همدان برای جذب طلاب جدید برنامه های بهتری همچون ارتباط با مدارس آموزش و پرورش را در پیش گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha