جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی  دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

حوزه/ باید تکنولوژی را جدی گرفت و زبان بین الملل را برای ترویج مباحث علمی حوزه آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین قنبری پیش از ظهر امروز در اختتامیه سومین نمایشگاه دستاودرهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  که در سالن غدیر این دفتر در قم برگزار شد گفت: اگر ساحت های پژوهشی را در نظر بگیریم، ساحت های مختلفی مانند اخلاق و سیاست مطرح شده، ولی متأسفانه از  ساحت مهمی به عنوان بین الملل پژوهشی در حوزه غفلت شده است و این ضعف است.

معاون  ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی عنوان کرد: اگر این حوزه را به روی خودمان باز کردیم اولین مسئله رصد جغرافیایی دنیا است، حوزه هم برای الگو سازی باید آن معیارها  را در نظر گیرد تا بتواند اندیشه های خود را درفضای بین الملل مطرح کند.

وی افزود: اولین شرط برای موفقیت، معیار سازی است و حوزه که هزاران سال در عرصه علمی سابقه دارد می تواند معیار ساز علمی شود و بعد از معیارسازی باید سنت های خوب  حوزه را  به دنیا معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  قنبری گفت: مسئله بعدی آینده نگری برای دنیای پژوهش است؛ حوزه باید برای آینده نظام پژوهشی اقداماتی انجام دهد، مانند ساختن نرم افزار هوشمند که یکی از این موارد است.  وی افزود: فضای بین الملل پژوهشی قطعا جامعه اسلامی را به  فضای فرا زمانی خواهد برد و باید برای این مسئله و عقب نماندن از مراکز علمی دنیا، آینده پژوهشی برای فضای بین الملل کرد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی عنوان کرد: اکنون شاهد رشد علمی در جامعه المصطفی هستیم که نمونه آن  طراحی 400 رشته در علوم مختلف است و این حوزه فعلی از لحاظ رشد علمی است و می تواند با سایر رقبا رقابت کند. باید تکنولوژی را جدی گرفت و زبان بین الملل را برای ترویج مباحث علمی حوزه آموخت.

40/31

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha