جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به سه راهکار عمق‌بخشی به تبلیغات دینی در فضای مجازی، اظهار داشت: شکوفاسازی فطرت‌ها یکی از راه های مقابله با هجمه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی «تکنیک‌های تبلیغ با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین» بابیان اینکه خواسته یا ناخواسته در شرایطی قرار داریم که رسانه‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند، گفت: این تغییر در حدی است که دوجهان حقیقی و مجازی را برای ما به وجود آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی بر خانواده‌ها،افزود: اکنون از طریق فضای مجازی اعضای خانواده بافرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوند و از آن تأثیرمی پذیرند.

وی بابیان اینکه در اصطلاح تربیت به معنی پرورش استعدادهای انسانی در جهت اهداف معین با برنامه مشخص است، تصریح کرد: راهکارهای عمق‌بخشی به تبلیغات دینی در فضای مجازی را می‌توان در سه حوزه راهکارهای شناختی، راهکارهای عاطفی و ساماندهی عملکردها طبقه‌بندی کرد.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی استان یزد خاطر نشان کرد: راهکارهای شناختی به این معنی است که کمک کنیم تا نسل جوان هویت حقیقی خود را بشناسد و خردورزی را در او رشد دهیم.

وی بابیان اینکه انسان به‌طور فطری موجوی توانمند و دارای قدرت تفکر است، اضافه کرد: راهکارها تربیت دینی در عصر حاضر باید مبنی بر بر خردورزی و تفکر باشد.

این مسئول فرهنگی، بر لزوم پرورش احساس عزتمندی و خود ارزشی در بین اعضای جامعه تأکید کرد و افزود: برای رسیدن به این احساس باید مطالعه خود را افزایش دهیم و این همان موردی است که قرآن کریم بر آن تأکید دارد.

وی، تقویت گرایش به معنویت از طریق راه‌های منطقی و معقول را از دیگر راهکارهای عمق بخشی به تبلیغات دینی در فضای مجازی دانست و گفت: دشمنان فهمیده‌اند می‌توان از راه معنویت انسان‌ها را فریب داد و به همین دلیل شاهد رشد فرقه‌های انحرافی مختلف هستیم.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بر لزوم معرفی الگوی برتر در فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت: در بحث کمک به زلزله‌زدگان می‌توان نقش الگوهای جامعه را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به آنها بخوبی مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بابیان اینکه خداوند متعال برای رسیدن انسان به سعادت هم قانون فرستاده و الگو ، تصریح کرد: قانون خداوند متعال قرآن کریم و الگو پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) هستند.

وی با اشاره به پاک بودن فطرت انسانی، گفت: شکوفاسازی فطرت‌ها از دیگر عواملی است که می‌تواند در مقابل هجمه‌های دشمنان مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان با اشاره به نقش والدین در فضای مجازی، تاکید کرد: طبق آیات و روایات هیچ‌کس دلسوزانه‌تر از والدین نسبت به انسان نیست و باید از وجود آن‌ها در زندگی بهره برد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha