شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون پژوهش جامعه الزهرا

حوزه/ معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه محوریت حوزه باید بر مبنای تألیف باشد، گفت: همایش «کتاب سال بانوان» در واقع، شناسایی و جهت‌دهی آثار پژوهشی طلاب از نظر تألیفی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ریحانه حقانی عنوان کرد: همایش «کتاب سال بانوان» یکی از طرح‌های مهم معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به شمار می‌رود که شورای سیاستگذاری این طرح تشکیل و فراخوان کلی آن اعلام شده است و در سال آینده برنامه عملیاتی این طرح اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی «کتاب سال بانوان» گامی بلند در شناسایی، تشویق و ارتقای آثار بانوان است، تصریح کرد: رساله‌های سطح چهار و دکترای دانشگاهی، آثار تألیفی بانوان و همچنین آثار تألیفی آقایان و بانوان در حوزه مطالعات زن و خانواده در این همایش پذیرفته می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآور شد: محوریت و رسالت حوزه باید بر مبنای تألیف باشد تا فکر و اندیشه جامعه اسلامی را جهت‌دهی کند و همایش «کتاب سال بانوان» در واقع، شناسایی و جهت‌دهی آثار پژوهشی طلاب از نظر تألیفی است.

حقانی افزود: سنت حوزه بر محور کتاب و نگاه تألیفی است و از سوی دیگر دانش‌پژوهان و پژوهشگران، پديدآورندگان جريان‌هاي فكري و فرهنگي جامعه‌اند و بدون شک، نتايج تحقيقات آنها موجب دگرگوني و  پيشرفت در عرصه‌هاي گوناگون علم و فرهنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند شناسايي پژوهشگران و موضوعات مورد پژوهش در عرصه‌های مختلف هستیم، عنوان کرد: همایش کتاب سال بانوان، زمينة مطالعه، پژوهش و نگارش هرچه بيشتر در عرصه‌های علمي را فراهم می‌کند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، زمان برگزاری این همایش را سال آینده اعلام کرد و افزود: زمان فراخوان دریافت آثار در اطلاعیه‌ای اعلام خواهد شد.

حقانی در پایان تأکید کرد: در این همایش، گام‌های اساسی برداشته می‌شود تا بانوان بتوانند در عرصه زن و خانواده فعالیت کنند و نیازهای علمی و پژوهشی این عرصه محقق شود.

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha