جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه

حوزه/ حجت‎الاسلام والمسلمین اشکذری از فعالیت مستمر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سوریه و علاقه طلاب شیعه و سنی برای حضور در این مدرسه علمیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجتالاسلام والمسلمین اشکذری ظهر امروز 2 دیماه در جمع خبرنگاران در خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه در سوریه گفت: خوشبختانه مدارس علمیه در سوریه از گذشته و پیش از جنگ در این کشور فعال بودند و در زمان جنگ نیزمدرسه علمیه امام خمینی(ره) حتی یک روز هم تعطیل نبود؛ امروزه هم طلاب بسیاری از شیعه و سنی در پی حضور در این مدارس هستند.

وی افزود: جریان فتنه از صدر اسلام، علیه اسلام ناب در جریان بوده است و چند مرحله مقاومت در مقابله این جریان از ابتدای شکل گیری اسلام و تا امروز شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین اشکذری با اشاره به این مطلب که  انقلاب اسلامی و شکلگیری جبهه مقاومت در منطقه را از جمله مراحل مقاومت اسلامی در مقابل جریان فته می‏دانیم بیان کرد: همچنین احیای فکر اسلامی و ظلم ستیزی نیز در این دوره شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در سوریه اظهارکرد: انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ تحمیلی، مبارزه با فتن سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، شکل دهی به جریان مقاومت و پیروزی بر تفکر داعشی و تکفیری و... تا آزادی فلسطین سیری است که در حال ادامه اتس.

وی گفت: پس از 6 سال ویرانی و جنایت بر علیه مردم سوریه امروزه پرچم دروغین داعش به پایین کشیده شد و مردم از شیعه و سنی و علوی و... متفق القول شدهاند که داعش هیچ ارتباطی به اسلام نداشت و این عنصر باعث اتحاد آنها شد.

نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: آینده مردم و کشور سوریه روشن است، زیرا وعده الهی محقق خواهد شد و جبهه مقاومت به پیروزیهای خود ادامه خواهد داد؛ امروزه دیگر هیچ کسی در راهی که برای مقابله با تکفیریها در پیش گرفته، تردیدی ندارد.

حجتالاسلام والمسلمین اشکذری اظهارکرد: دشمن برای مقابله با ما استراتژیهای مختلفی را به کار میگیرد؛ آنها ابتدا به دنبال زوال طرف مقابل هستند و اگر نشد، به دنبال تضعیف میروند و اگر نشد به دنبال انحراف هستند و اگر بازهم نشد جبهه و میدان رقابت را تغییر میدهند.

نماینده ولی فقیه در سوریه اظهارکرد: آینده جبهه مقاومت بسیار روشن است؛ زیرا خداوند در قرآن وعده پیروزی و نصر داده است و قطعا محقق خواهد شد؛ از دیگر سوی با حماقت ترامپ جبهه واحدی علیه اسراییل در دنیا شکل گرفته که بی سابقه است؛ همچنین اسراییل و عیادی آنها، در حال نزول هستند؛ تجربه استثنایی مقاومت در حال گسترش و فتح قلههای جدید است.

وی گفت: قطعا شرکت کنندگان در جنگ علیه تکفیر و فتنه هیچ وقت به عقب باز نخواهند گشت و اجازه نمیدهند که حتی بر متنفذین در حکومت نیز فرهنگ مقاومت را از کشورهای آنها حذف کند؛ قطعا دشمنان در دسیسههای خود به موفقیت نخواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha