شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه ادیان

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: باید با نگاهی جهادی تلاش بیشتری برای جذب دانشجوی خارجی در کشور شود و این برنامه جزو اولویت‌های وزارت علوم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار ضمن خیرمقدم به دکتر سالار آملی، به برخی اهداف بلندمدت دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد و افزود: این دانشگاه، نه برای ایران بلکه برای ارتباط سازنده با خارج از ایران طراحی‌ شده است و یکی از رسالت‌های این دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متخصص برای اشتغال در دانشگاه‌های غیر ایرانی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان غیر ایرانی گفت: باید با نگاهی جهادی، تلاش بیشتری برای جذب دانشجوی خارجی در کشور شود و این برنامه جزو اولویت‌های وزارت علوم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با تأکید بر ضرورت هدفمندشدن رابطه با کشورها، افزود: اولویت همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب در زمینه جذب دانشجوی خارجی به خصوص کشورهای مسلمان و در میان کشورهای مسلمان، کشورهای همسایه است هرچند که ظرفیت پذیرش دانشجویان غیرمسلمان نیز وجود دارد.

دکتر سالار آملی نیز در این دیدار، به‌ضرورت ارتباط علمی بیشتر با دانشگاه‌های غیر ایرانی برای ترویج اسلام اشاره کرد و جذب دانشجویان غیر ایرانی را سرمایه‌ای خواند که موجب گسترش نگاه درست به اسلام، ایران و تشیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی برنده هستند که تلاش بیشتری برای جذب دانشجوی بین‌المللی داشته باشند نه اینکه دانشجو به خارج اعزام کنند.

در پایان این دیدار، محورهای همکاری دوجانبه از جمله «تعیین محدوده و مشخص کردن اولویت همکاری با کشورهای هدف» و «تدوین نقشه راه همکاری‌های بین‌المللی» بررسی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha