پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر بازار اسلامی در تایپه  که جمعیت زیادی را به خود جذب کرد

حوزه/ بازار اسلامی واقع در پارک جنگلی که با حضور ۶۰ فروشنده کالاها و محصولات اسلامی در شهر تایپه، پایتخت کشور تایوان برگزار شد، مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از taiwannews، بازار اسلامی واقع در پارک جنگلی دان در تایپه پایتخت تایوان، جمعیت زیادی را به خود جذب کرد.

در حالی که در یک روز گرم و خوش آب‌وهوا، بازار اسلامی در این پارک جنگلی برای عموم مردم برگزار می‌شد، جمعیت زیادی از مسلمانان گرفته تا غیرمسلمانان، برای بازدید از این بازار و خریداری محصولات حلال و اسلامی مراجعه کردند.

این بازار اسلامی با همکاری مشترک انجمن مسلمانان چین و دفتر اطلاعات و گردشگری شهری تایپه برگزار شده بود و در این رویداد ۶۰ فروشنده مسلمان، کالاهای مختلف خود را از جواهرات سنتی و آثار هنری اسلامی گرفته تا غذاهای حلال و فعالیت های فرهنگی متعلق به جامعه اسلامی، به فروش و اشتراک گذاشتند.

در میان فروشندگانی که محصولات و کالاهای اسلامی و متعلق به فرهنگ و سنن مسلمانان را به فروش گذاشته بودند، هریک جنبه متفاوتی از فرهنگ اسلامی در سراسر جهان به ویژه آسیای مرکزی، اندونزی، خاورمیانه، آسیای جنوبی و شمال آفریقا را ارائه دادند و بسیاری از مردمی را که به آشنایی با این فرهنگ و کسب دانش درباره دین اسلام علاقه و اشتیاق داشتند، به سوی خود جذب کردند.

این گردهمایی به مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس انجمن اسلامی چین برگزار می شد و هدف آن ارتقای محیط دوستانه و آشنا برای مسلمانان در تایوان و ارائه فرهنگ اسلامی به مردم این کشور، اعلام شده است.

از جمله فعالیت های فرهنگی ارائه شده در این بازار، حنای اسلامی و خوشنویسی اسامی افراد به زبان عربی بود. هنرمند خوشنویس که یکی از دانشجویان انجمن اسلامی بود، اسامی بازدیدکنندگان را به زبان عربی نوشته و به صورت رایگان به افراد ارائه می‌کرد.

فروشندگان کشورهای ایران، ترکیه و مراکش از میان محبوب‌ترین فروشندگان این بازار محسوب می‌شدند.

یو چنگ تایی، سرپرست انجمن مسلمانان چین، گفت: بسیاری از مردم تایپه با فرهنگ اسلامی ناآشنا هستند و حتی درباره آن سوءبرداشت‌هایی دارند. در واقع اسلام، دین مدارا هست و مردم این را نمی‌دانند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مردم، ممکن است تصور کنند که مساجد برای آنان غیرقابل دسترسی است اما این اشتباه است و ما بسیاری از نشست‌های خود را در مساجد برگزار کرده و از غیرمسلمانان ‌برای شرکت در این گردهمایی ها دعوت می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha