پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ وزیر اوقاف مصر طی بیانیه ای جدید، از برگزاری بیست و پنجمین دور مسابقات بین المللی سالانه قرآن مجید در ۲۴ مارس ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از egypttoday، مصر در بهار سال آینده دور جدیدی از مسابقات بین المللی سالانه حفظ و تفسیر قرآن مجید را برگزار می‌کند.

وزیر اوقاف مصر طی بیانیه ای که روز گذشته منتشر کرد،  از برگزاری بیست و پنجمین دور مسابقات بین المللی سالانه قرآن مجید  در 24 مارس 2018 میلادی خبر داد.

محمد مختار جمعه در ملاقات با مقامات وزارتخانه از تصویب بودجه 1 میلیون پوندی برای این مسابقات سالانه جوایز قرآنی خبر داده، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداد.

در این بیانیه وزیر همچنین طی اعلام همبستگی با مردم فلسطین تاکید کرد که موضوع «بیت المقدس برای اعراب» قرار است شعار این رقابت‌های قرآنی 6 روزه باشد.

شرایط این مسابقات قرآنی و الزامات واجد شرایط بودن برای این رقابت‌ها هنوز توسط این وزارتخانه اعلام نشده است.

سال گذشته عماد ابوبکر محمد ابراهیم از مصر برنده جایزه نخست این رقابت ها به دلیل حفظ قرآن مجید و ارائه تفسیر 20 صفحه ای درباره فقه اسلامی شد. السعید ففا از مراکش نیز در مقام دوم قرار گرفت.

دومین دسته بندی این مسابقات  درباره حفظ قرآن با معانی تفسیری آن، به ویژه آیات قرآنی درباره جهاد، فقط برای کشورهای عربی زبان بود. جوایز این بخش به شرکت کنندگانی از مراکش، عمان، اردن، فلسطین، عربستان سعودی و بحرین تعلق گرفت. در این میان جوایز دسته سوم که مربوط به حفظ و قرائت قرآن برای کشورهای غیرعرب زبان بود به برندگانی از بنگلادش، سوریه، آمریکا، چاد، نیجر و برونئی تعلق گرفت.

دسته چهارم این رقابت ها مربوط به حفظ و تفسیر قرآن برای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha