پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیری

حوزه/ حجت الاسلام امیری گفت: برگزاری برنامه هایی چون طرح خیمه های معرفت که شامل غرفه های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه همه واقف باشیم، قرآن بخوان و جایزه بگیر از فعالیت های اوقاف اصفهان بوده که از اول سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۰ روحانی در این برنامه ها به صورت فعال مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام حسن امیری در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون چندین طرح از جمله طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی و چند طرح دیگر توسط ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان اجرا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه  اصفهان ادامه داد:  هدف از اجرای این برنامه ها، اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش، تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، تکریم امامزادگان عظیم الشان و همچنین ترویج فرهنگ وقف در جامعه با رویکرد گسترش زندگی به سبک اسلامی با محوریت قرآن کریم است.

حجت الاسلام امیری افزود: در همین راستا نیز همواره در کنار برگزاری این برنامه ها و طرح ها خیمه های معرفت که شامل غرفه های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه همه واقف باشیم، قرآن بخوان و جایزه بگیر و همچنین غرفه های ویژه کودکان و نوجوانان برپا شده است .

وی افزود: عمده فعالیت های این خیمه ها برعهده مبلغان بومی و اعزامی از شهر مقدس قم بوده است که از اول سال جاری تاکنون یک هزار و 20 روحانی در این برنامه ها به صورت فعال با ادارات اوقاف و امور خیریه مشارکت و همکاری داشته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: حضور و مشارکت روحانیون در برنامه های فرهنگی و مذهبی که در قالب طرح های مختلف در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی اسلامی و همچنین ترویج فرهگ وقف داشته است زیرا که این افراد با مهارت هایی که دارند در این زمینه بسیار خوب فعالیت می کنند و امیدواریم که در آینده نیز از تعداد بیشتری از مبلغان در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha