جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه امام صادق ع

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر، گفت: تعیین اولویت های پژوهشی نباید براساس نیاز پژوهشگر، بلکه باید بر اساس اولویت ها و نیازهای جامعه تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم چگینی، امروز در جمع طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا به موضوع پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش، عرصه و فضا را جهت ایجاد تصمیم ها و سیاست گذاری های سالم هموار می کند و زمینه‌های لازم را برای ارایه تحلیل ما از وضعیت فراهم می‌سازد.

استاد حوزه علمیه خواهران  ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر، مسئله تحقیق و پژوهش نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده، اما با ایده‌آل‌ها و استانداردها فاصله زیادی دارد.

وی اظهار کرد: پژوهشگر باید برای ادای تکلیف اجتماعی، ملی و دینی، هر جا احساس کرد که جامعه نیازمند خدمات و دانش اوست، با کمال خضوع و به دور از بخل به یاری کشور بشتابد و یافته‌های علمی خود را در اختیار جامعه و مدیران تصمیم‌گیر قرار دهد.

چگینی یادآور شد: تعیین اولویت های پژوهشی نباید براساس نیاز پژوهشگر، بلکه باید بر اساس اولویت ها و نیازهای جامعه تعریف شود، البته خوشبختانه امروز پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی  توانسته اند در عرصه‌ها و شاخه‌های مختلف موفق عمل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha