جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ کسانی که به لقاء الله رسیدند به حقیقت کنه خدا نائل شده اند و این لقاء قیامتی بدون پوشش، همراه با سجود و مخصوص کسانی است که در دنیا در خضوع و خشوع نسبت به حضرت حق بوده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی امروز در درس اخلاق این هفته خود در  مدرسه علمیه معصومیه قم که با حضور اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد، در ادامه سلسله مباحث موضوع محبت الهی گفت: هیچ لذتی بالاتر از لقاء الهی نیست  و هر کسی وارد این وادی شده رضایت مند بیرون آمده است؛ دو نوع لقاء وجود دارد، نوعی از آن همراه با حجاب است که کمتر به آن توجه می شود، نوعی دیگر از لقاء، بدون حجاب است که در قیامت ممکن است و منظور ازآن همین لقاء خدای متعال باشد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه لقاء مراحلی دارد و در مرحله اول خطاب می رسد «اسجدوا»، افزود: وقتی خطاب "اسجدوا"  آمد، یعنی محضر، محضر خدا است و این اسجدوا را به هرکسی نمی دهند.

این استاد حوزه با بیان این که آنهایی که به لقاء خدا رسیدند به حقیقت کنه خدا رسیده اند و این لقاء قیامتی، بدون پوشش و همراه با سجود همراه است، افزود: این لقاء قیامتی، مخصوص کسانی است که در دنیا در خضوع و خشوع  نسبت به حضرت حق بوده اند و قانون خدا را پیروی کرده اند.

آیت الله محسن اراکی با بیان اینکه منظور از سجود، نهایت خشوع و بندگی و پیروی از دستورات حق است، اظهار داشت: در این سجود ولقاء با حقایقی روبرو شده که بهت زده می شود، اما درمقابل آنهایی که در دنیا اهل سجود نبوده اند، جهنم و زبانه های آتش صدایشان می زند و دعوت به آتش می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رحمت الهی غالب بر غضب الهی است، افزود: وقتی اهل بهشت وارد بهشت می شوند بهشت آنها را در آغوش می گیرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید برا ینکه دو نوع ملاقات برای اهل ایمان بیان شده است، یکی افولی و دیگری روبه رشداست افزود: افولی برای اهل جهنم و لقاء دومی برای بهشتیان است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha