پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه انتقاد از مسئولان باید به جا و همراه با رعایت انصاف باشد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات باید به صورت بنیادین برطرف شود و دولت‌ها اشتباهات دولت‌های گذشته را تکرار نکنند، اشتباهاتی همچون اختصاص یارانه به همه مردم و یا خصوصی سازی برخی از مجموعه ها همچون پالایشگاه‌ها و بانک‌ها.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد، ظهر امروز  در جلسه معرفی ائمه جمعه جدید شهرهای مختلف استان اصفهان با بیان اینکه پوزه آمریکا در منطقه توسط ایران به خاک مالیده شده است، اظهار داشت: یکی از مسئولان آمریکا گفته است که ایران می خواهد آمریکا را از منطقه بیرون کند؛ این جمله مهمی است و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دستاوردهای کشورمان در ماه‌های اخیر و اقتدار بالای ایران در منطقه افزود: همه می‌دانند ایران کشوری قدرتمند شده، اما دشمن با فعالیت گسترده خود با هدف تخریب حکومت اسلامی می‌خواهد سربلندی های نظام را بی اثر کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در هر حکومتی ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد همانگونه که در حکومت امام علی(علیه السلام) نیز حاکم بصره، پدر ابن زیاد بود و اقوام خود را بر سر کار آورد و امام علی(علیه السلام) او را عزل کرد.

وی با بیان اینکه انتقاد از مسئولان باید به جا و همراه با رعایت انصاف باشد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات باید به صورت بنیادین برطرف شود و دولت‌ها اشتباهات دولت‌های گذشته را تکرار نکنند، اشتباهاتی همچون اختصاص یارانه به همه مردم و یا خصوصی سازی برخی از مجموعه ها همچون پالایشگاه‌ها و بانک‌ها.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به برخی از محدودیت‌های ائمه جمعه در پیشبرد فعالیت‌های دینی و تبلیغی در شهرها، ابراز کرد: نمی‌توان به همه نیازمندان کمک کرد و یا همه نیازمندانی که به دفاتر ائمه جمعه مراجعه می کنند را مورد حمایت قرار داد، چراکه منابع مالی اندک است.

وی گفت: مقام معظم رهبری نظرشان این است که آنچه ائمه جمعه قصد دارند به مسئولین گوشزد کنند، به صورت دستوری نباشد، چراکه هر مسئول و یا مدیری، مدیر بالادستی دارد و قرار نیست ما برای دیگران حکم صادر کنیم و در صورتی که مشورت خواستند، نظرات ائمه جمعه به صورت مشورتی ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از مردم چیزهایی را از ائمه جمعه می خواهند که اصلاً قانونی نیست، اما می گویند اگر فلان امام جمعه دستور دهد، انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت رفتار محترمانه همراه با محبت و عشق به مردم، گفت: مردم همواره به ائمه جمعه و روحانیت احترام گذاشته اند، روحانیون طبیب مردم هستند و به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم هستند و ممکن است توهینی در این مسیر به روحانیون شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: ائمه جمعه نباید به دولت وابسته باشند و با جذب روحانیون به اجرای فعالیت‌های دینی و مذهبی بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha