پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم: آزمون سراسری قرآن و عترت برای نخستین بار در کشور به صورت مشترک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری هماهنگی برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم استان قم در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید سیدمرتضی آوینی اظهار کرد: ثبت نام در این آزمون از ١٨ آذرماه امسال شروع شده و تا ٢٠ دی ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: علاقه مندان برای ثبت نام در این آزمون می توانند به تارنمای «ستاد اجرایی آزمون های سراسری قرآن و عترت» به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند و کارت شرکت در آزمون نیز از طریق همین تارنما صادر می شود.

حسینی کاشانی بیان کرد: تاکنون این مسابقه ها، ١٥ دوره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٦ دوره توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شده است که از این پس این آزمون ها به صورت جامع و یکجا برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: این آزمون در ٤ موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و اُنس با قرآن کریم برگزار می شود.

وی افزود: آزمون کتبی ١٠ اسفند، آزمون الکترونیکی برای اولین بار در کشور ١٢ اسفند و آزموش شفاهی حفظ قرآن کریم نیز از ١٢ تا ١٧ اسفند ماه امسال در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار می شود.

حسینی کاشانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور خیریه و اوقاف کشور در این موضوع گفت: امسال در راستای هم افزایی دستگاه های فرهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت ها، برای تقویت برنامه های گوناگون فرهنگی به ویژه برنامه های قرآنی یک تعاملی بین این دو دستگاه انجام شده است و این آزمون برای اولین بار در کشور به صورت مشترک برگزار می شود.

آزمون های سراسری قرآن و عترت در کل کشور با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان دارالقرآن الکریم، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور و اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی و مردمی کشور برگزار می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha