جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور گردشگران خارجی در باغ فین کاشان

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از ثبت نخستین وقف برای تبلیغ دین اسلام در بین گردشگران خارجی، در کاشان خبر داد.

مهدی حافظیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با اعلام این خبر، گفت: واقفِ خیراندیشی که نخواست نامش ذکر شود با همکاری انجمن یاوران وقف کاشان و با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، وقف با ارزشی از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود: این واقف خیراندیش، شش‌دانگ یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان امام خمینی(ره) کاشان به مساحت ۱۷۸متر مربع، در دو طبقه را جهت تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب اهل‌بیت(ع) وقف کرد تا درآمد حاصل از آن، صرف امور مرتبط با حق‌التبلیغ مبلغان مسلط به زبان های خارجی، هدایای معنوی مخصوص گردشگران، برگزاری نمایشگاه های مرتبط چاپ کتاب و بروشور و هزینه های مرتبط با تبلیغ دینی برای گردشگران خارجی شود.

سرپرست اداره اوقاف وامور خیربه کاشان افزود: در ماه های زیادی از سال، مبلغان زبان‌دان با حضور خود در بقاع متبرکه و اماکن تاریخی کاشان، علاوه بر میزبانی از گردشگران خارجی، به تبلیغ دین می پردازند و تاکنون این امر با استقبال خوب گردشگران مواجه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاشان دارای ۲۲۶۹ موقوفه و ۸۳۰۳ رقبه است که این موقوفه باارزش نیز به این آمار اضافه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha