پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نهم دی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: خط قرمز بودن فتنه ۸۸ نیاز به شرح و تفسیر و تأویل ندارد، اما عده‌ای هنوز از درک و فهم این نکته بدیهی عاجزند یا از اصل آن طفره می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  سید ضیا الدین هاشمی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، با گرامیداشت حماسه ماندگار نهم دی 1388 گفت:  ویژگی مهم حماسه 9 دی این بود که همه مردم ایران برای دفاع از دین و تمامیت ارضی به صحنه آمدند و در این روز یک حماسه ملی را رقم زدند و این اتفاق، محدود به یک جریان سیاسی و یا قشر خاص نیست.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج افزود: خط قرمز بودن فتنه 88 نیاز به شرح و تفسیر و تأویل ندارد، اما عده‌ای هنوز از درک و فهم این نکته بدیهی عاجزند یا از اصل آن طفره می‌روند.

وی ادامه داد:  در طول هشت ماه فتنه  شعارهایی که بعدها در مجامع عمومی و روز قدس و به دنبال آن در عاشورا سر داده شد، نشان داد که هدف اصلی فتنه گران ضربه زدن به امام راحل، رهبری و دین بود که مجموعه این موارد، بنیان‌های اصلی انقلاب ما را تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: مردم پس از اقدامات ساختارشکنانه عده ای در روز عاشورا و اهانت به خیمه های عزای سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)  نتوانستند در مقابل رفتارهای فتنه گران کوتاه آمده و با آگاهی و بصیرت حماسه ۹ دی را رقم زدند.

وی با اشاره به خیانت عده‌ای در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: این افراد دشمنان قسم خورده نظام هستند که مردم با خلق حماسه‌هایی چون 9 دی، این افراد را از توطئه‌هایی که داشتند مأیوس کردند.

وی با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام اسلامی، افزود: مردم ایران اسلامی برای کسب موفقیت‌های بیشتر لازم است تا در راستای حفظ اتحاد و انسجام اسلامی کوشا باشند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج با اشاره به بصیرت ملت ایران،خاطرنشان کرد: بصیرت یعنی شناخت صحیح دوست و گاهی اگر بصیرت وجود نداشته باشد مردم ایران اسلامی باید هوشیار باشند و در این زمینه با آگاهی بیش‌تر گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha