جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاونت تبلیغ

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه تبلیغ دین در جامعه جدی گرفته شود، گفت: طرح مدارس امین با جدیت در قزوین دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت  تبلیغ حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: روحانیون هجرت به تبلیغ احکام و معارف دینی در روستاها، اقامه نمازهای جماعت در سه وقت صبح، ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در مساجد روستاها، اقامه نماز ظهر در مدارس امین، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر، جمع‌آوری خمس و زکات اهالی روستا و فعالیت‌های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به رسالت اصلی روحانیون در جامعه به‌ویژه روستاها تصریح کرد: روحانیون طرح هجرت بلندمدت تلاش کنند رسالت خطیری که بر عهده آن‌ها بوده را به بهترین نحو اجرایی کنند.

وی با اشاره به تشکیل مدارس امین در سطح کشور افزود: در سال ۹۱ این مدارس هم‌زمان با سراسر کشور در استان قزوین با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه فعالیت خود را آغاز کرد تا کارهای تبلیغ دینی به‌خوبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام فغانی خاطرنشان کرد:  اعزام روحانیون مرد و خواهران طلبه که شرایط آن‌ها برای امور تبلیغی محرز شده باشد در این بخش انجام‌شده و در این راستا روش مشاوره و ارتباط با دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدارس برگزاری کلاس‌های احکام، عقاید و اخلاق بر اساس طرح تربیتی مدون در قم، جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، آموزش اقامه نماز جماعت، تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی، اردوهای زیارتی و علمی، کلاس‌های قرانی و روخوانی پیش‌بینی‌شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:  این طرح دستاوردهای خوبی برای دانش آموزان داشته و افرادی که در امور دینی ضعیف بودند و یا سهل‌انگاری داشتند با حضور در این مدارس شاهد تغییرات خوبی در این افراد صورت گرفته و خانواده‌های دانش آموزان و اولیا مدارس نیز از آن استقبال کرده‌اند.

وی به فعالیت این معاونت در سه بخش اشاره و بیان کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه قزوین کلاس‌هایی  در سه بخش، اجرای طرح جامع هنر در مدارس علمیه، مهارت افزایی و برگزاری روش سخنرانی، فن بیان  که با همکاری و همفکری  مدیران مدارس علمیه به‌خوبی برنامه‌ریزی و برگزارشده که نتایج ارزشمندی به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام فغانی عنوان کرد: بیش از 50 نفر از روحانیون (برادران) در طرح هجرت و با توجه به شرایط استقرار و به‌اتفاق خانواده در روستاهای استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و ارائه مشاوره به خانواده‌ها و جوانان هستند که مورد استقبال اهالی روستاها قرارگرفته و این روحانیون هم در بیشتر برنامه‌های مذهبی و اعیاد و وفات ائمه معصومین نقش مؤثر و با نشاطی در برگزاری این برنامه‌ها تاکنون داشته‌اند.

وی ادامه داد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه قزوین در سه بخش پشتیبانی، حمایت و نظارت فعالیت داشته، چراکه با نظارت بیشتر و پشتیبانی معنوی و مالی می‌توانیم بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح بینات در حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: طرح بینات، طرحی است برای طلاب در حال تحصیل از پایه سوم به بالا و با توجه به سطح علمی آن‌ها به اماکن تبلیغی اعزام که 40 نفر در این طرح برای اعزام از سوی این معاونت در حال برنامه‌ریزی و اعزام خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha