پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ساخت فیلم کوتاه عنوان بصری در جمهوری آذربایجان

حوزه/ سناریوی فیلم کوتاه دینی «عنوان بصری» بر اساس یک داستان تاریخی متعلق به قرن ۸ نوشته شد تا در جمهوری آذربایجان ساخته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سناریوی فیلم کوتاه دینی «عنوان بصری» بر اساس یک داستان تاریخی متعلق به قرن ۸ نوشته شد تا در جمهوری آذربایجان ساخته شود.

شخصیت اصلی این فیلم جذاب و هنری، پیرمرد ۹۴ ساله ای به نام «عنوان» است که عمر خود را صرف کسب علم و معرفت کرده این بار جهت شرکت در کلاس درس مشهورترین عالم دینی زمان خود یعنی «مالک ابن انس» عازم مدینه شده است.

«عنوان بصری» پس از مدت ها و به محض اطلاع از ورود امام جعفر صادق(ع) به شهر مدینه در حالی مشتاقانه به دیدار آن حضرت می‌رود که ایشان هیچ تمایلی برای شرکت در کلاس درس و آموزگاری از خود نشان نمی دهند.

این رفتار امام باعث ناراحتی «عنوان بصری» شده و به فکر فرو می رود. وی پس از چند روز به اشتباه خودش پی برده و در ملاقات دیگری با امام جعفر صادق(ع) حقیقت یک علم ارزشمند و تاثیرگذار را از ایشان آموخته و بدین طریق گمگشته خودش را پیدا می کند.

این فیلم به تهیه کنندگی «دیلمان شاهمردان لی» و کارگردانی «قالب میرزا علیف» توسط کمپانی هنری «صافینا» تولید و در سینما تئاتر «نظامی گنجوی» در شهر باکو به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha