سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مستند دو روز قبل از ۹ دی

حوزه/ مستند «دو روز قبل از ۹ دی» درباره حماسه ۷دی مردم خوزستان، به کارگردانی حجت‌الاسلام میلاد امینی‌موحد، تولید شد.

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد، از فعالان رسانه‌ای اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تأکید بر لزوم بزرگداشت حماسه ۷ دی مردم اهواز، اظهار کرد: مردم استان خوزستان و شهر اهواز در سال۱۳۸۸، اولین مردمی بودند که نسبت به فتنه‌گران، اعلام برائت کرده و وفاداری خود به انقلاب را اثبات کردند.

وی افزود: پس از اهانت فتنه‌گران به مجالس عزای حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، مردم خوزستان به‌ویژه کلان‌شهر اهواز، حماسه‌ای آفریدند که زمینه‌ساز خروش انقلابی ملت ایران در نهم دی‌ماه شد.

این فعال فرهنگی، با بیان اینکه ۷دی مردم اهواز مورد غفلت رسانه‌های انقلابی قرار گرفته است، گفت: مردم خوزستان پس از خلق حماسه هشت سال دفاع مقدس، در ۷دی‌ماه۱۳۸۸ نیز حرکتی خودجوش انجام دادند که متأسفانه مورد غفلت رسانه‌ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام امینی موحد، اظهار کرد: مستند «دو روز قبل از ۹ دی» به صورت مصاحبه‌محور تولید شده و به تشریح این اقدام انقلابی مردم اهواز در هفتم دی‌ماه۱۳۸۸ می‌پردازد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مستند «دو روز قبل از ۹ دی» افزود: این مستند برای نخستین بار مصاحبه‌هایی با آقایان سودانی، حمیدی‌نژاد و رحیمی پیرامون حماسۀ هفتم دی را منتشر می‌کند.

حجت‌الاسلام امینی موحد، در پایان گفت: مستند «دو روز قبل از ۹ دی» حاوی تصاویری کمتر دیده شده از راهپیمایی ۷دی و نیز سخنرانی حجت‌الاسلام حاجتی در این روز است که إن‌شاءالله به زودی منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha