شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، روحانیت را پرچم‌دار عرصه تبلیغ دینی دانست و گفت: باید از فرصت تبلیغی به‌وجود آمده در جهت بیان احکام ناب دینی و همچنین هدایت مردم به سوی سعادت و تعالی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه»»  از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در جمع مبلغان طرح هجرت شرق استان، از مبلغان به عنوان حافظان سنت اسلام و ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: همه تلاش تبلیغی مبلغان در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های قرآنی خلاصه شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از تبلیغ دین به عنوان کار انبیایی و اولیایی یاد کرد و افزود: هیچ حق و حقوقی نمی تواند پاسخگو و جبران کننده فعالیت ارزشمند مبلغان دینی باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مبلغان دینی، مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دین‌داری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغان در خط مقدم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی قرار دارند، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه مبلغان و روحانیان، تبلیغ عملی دین است و به همین دلیل مبلغان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا تلاش همه جانبه انجام شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، روحانیون را پرچم‌دار عرصه تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت تبلیغی به وجود آمده در جهت بیان احکام ناب دینی و همچنین هدایت مردم به سوی سعادت و تعالی بهره گرفت.

حجت الاسلام صادقی از منبر به عنوان بهترین ابزار تبلیغی یاد کرد و گفت: اثرگذاری منبر در مقایسه با دیگر ابزار تبلیغی قابل مقایسه نیست و این رسانه هزار ساله می تواند ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغ دین در جامعه باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه نباید از منبر به عنوان یکی از اثرگذار ترین ابزار تبلیغی غافل شویم، خاطرنشان کرد: باید منبر در مدارس علمیه به عنوان یک کلاس آموزشی، مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خود بر ضرورت تقویت ارتباط چهره به چهره مبلغان با عموم مردم تأکید کرد و افزود: تبلیغ چهره‌به‌چهره، از شیوه های تأثیرگذار تبلیغی در ترویج دین و ارزش های الهی در جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه تبلیغ چهره‌به‌چهره  یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و محفوظ بماند، ادامه داد: امروز حتی مبلغان باید این روش تاریخی را بیشتر تقویت و تکمیل کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه هیچ نوع تبلیغی، تأثیر‌گذاری تبلیغ چهره‌به‌چهره را ندارد، ادامه داد: اگرچه ممکن است شعاع آن محدود باشد، اما عمیق و درازمدت است و در جان مخاطبان نفوذ می ‏کند و آنان را دگرگون می کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از گفت‌و‌گوی چهره‌به‌چهره، به عنوان تأثیرگذارترین نوع تبلیغ یاد کرد و افزود: امروز دشمنان اسلام نیز فرقه‌های انحرافی و مورد حمایت غرب را به صورت چهره‌به‌چهره در مناطق مورد نظر خود تبلیغ می کنند و این نشان دهنده تأثیرگذاری این نوع تبلیغ است.

استاد حوزه علمیه مازندران، بزرگان حوزه بهترین شیوه تبلیغ و پاسخ‌گویی را شیوه چهره‌به‌چهره می دانند، بیان داشت: تأثیر‌گذاری و نفوذ در روش‌های دیگر نسبت به روش‌های حضوری و چهره‌به‌چهره به یقین کمتر است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مبلغان در تبلیغ چهره‌به‌چهره باید آموزه های اخلاقی مورد تأکید دین مبین اسلام را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، تصریح کرد: این نوع تبلیغ، بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی برای مردم است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در پایان، ارزیابی علمکرد تبلیغی مبلغان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تبلیغ استان عنوان کرد و گفت: ارزیابی فعالیت های روحانیان بلند مدت از طریق رابطان، نظرخواهی مردمی و نیز بازدیدهای سرزده صورت می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha