چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
​کلیسا و مسجدی در انگلیس نهار میان ادیانی برپا کردند

حوزه/ به مناسبت جشن کریسمس، کلیسای متدویست با همکاری اعضای مرکز اسلامی برای دوازدهمین سال مراسم میان ادیانی ناهاری با حضور پیروان دو دین برپا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsday، یک مسجد با همکاری کلیسای متدویست در شهر وستبوری در ویلشایر انگلستان، میزبان مراسم میان ادیانی به مناسبت جشن شب کریسمس بودند.

این جشن سالانه به هدف نزدیک کردن اجتماعات مذهبی مسلمان و مسیحی همراه با هدایا و ناهار برگزار می‌شود.

مرکز اسلامی و کلیسای وستبوری امسال دوازدهمین جشن سالانه میان ادیانی را با حضور بیش از 200 تن از همشهریان مسلمان و مسیحی برگزار کرده و خوراکی‌های حلال به مصرف رسیده و به کودکان مسیحی کادوهایی داده شد.

کشیش شیلا بکفورد از کلیسای متدویست در این باره گفت: این مراسم میان ادیانی بهترین شیوه برای ایجاد یک اجتماع مستحکم است و برای ما به یک سنت هر ساله تبدیل شده است.

وی افزود: این مراسم شام میان ادیانی برای هر دو گروه مسلمان و مسیحی به یک شیوه ابراز عشق و دوستی مبدل شده است. برای ما مسیحیان کریسمس تنها به معنای جشن گرفتن با آشنایان نیست بلکه درباره شناختن غریبه‌ها و درباره همسایگان‌مان و ابراز عشق و دوستی به آن‌ها به هر شیوه ممکن می‌باشد.

حبیب احمد رئیس مرکز اسلامی نیز گفت: کمک رساندن و محبت ورزیدن به همسایه یک امر مهم توصیه شده در تمامی ادیان و مذاهب است. ما مسلمانان خوبی نیستیم اگر شب با شکم سیر به خواب برویم درحالی که همسایه ما گرسنه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha