جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همان‌گونه که سربازان از مرزهای جغرافیای کشور دفاع می‌کنند، روحانیون نیز حافظ مرزهای اعتقادی مردم بوده و مانع شبهه افکنی و نفوذ دشمن به افکار و اعتقادات ملت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، ضمن خوش‌آمد گویی به عشایر غیور اهوازی، با بیان اینکه مدرسه علمیه الغدیر اهواز، سربازخانه امام زمان(عج) است، اظهارداشت: امروز جمعی از سربازان امام زمان(عج) لباس خدمت به دین را برتن کرده و وارد مرحله‌ای جدید در زندگی‌شان می‌شوند.

وی با بیان اینکه عرصه‌های تبلیغی بسیار زیادی به روی طلاب خوزستانی باز است، گفت: هم‌جواری استان خوزستان با کشور عراق، پهنه‌ای وسیع از فعالیت‌های تبلیغی را پیش روی طلاب عرب‌زبان اهوازی ایجاد کرده که تلاش داریم از این عرصه‌ها، به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، مبنی بر «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغرِ الّذي يَلي إبليسَ و عَفاريتَهُ»، اذعان داشت: حضرت در این کلام گهربار بیان می‌کنند که «علماى شيعه ما، نگهبانان مرزى هستند كه در آن سويش ابليس و ديوهايش قرار دارند» و این بدان معناست که طلاب و روحانیون حافظ و پاسدار دین و شریعت اسلام ناب محمدی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در ادامه افزود: همان‌گونه که سربازان از مرزهای جغرافیای کشور دفاع می‌کنند، روحانیون نیز حافظ مرزهای اعتقادی مردم بوده و مانع شبهه افکنی و نفوذ دشمن به افکار و اعتقادات ملت می‌شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با اشاره به حدیث «مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ»، گفت: حضرت رسول در توصیف ارزش و جایگاه علما این‌گونه فرموده‌اند که «مرکب قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا می‌جنگد در روز قیامت وقتى با هم سنجیده می‌شود، مرکّب قلم عالِمان سنگین‌تر می‌باشد»؛ چراکه عالمان دین با قلم خود فرهنگ صحیح اسلامی به‌ویژه شهادت طلبی را نهادینه کرده و روح آزادی‌خواهی و عزتمندی را در مردم و جوانان تقویت می‌نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha