جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: حماسه نهم دي نماد عزت، استقلال و بصيرت مردمي است كه تا پاي جان براي حفظ اصول اسلام و آرمان‌هاي انقلاب ايستاده اند و با صداي بلند اعلام كردند كه اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد، در برابرتمام دنياي آنها خواهند ايستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به در پیش بودن حماسه نهم دی بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر این حماسه تاریخی تأکید کرد.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که نهم دی اوج ولایت مداری و بصیرت ملت ایران بود، افزود: ملت بزرگ ایران در این روز تاریخی نشان دادند تا آخرین لحظه پای آرمان های انقلاب اسلامی خواهند ماند.

حجت الاسلام لائینی با بيان اين‌كه حماسه نهم دي‌ماه، حماسه‌اي عظيم و ماندگار در تاريخ ايران بود، خاطرنشان كرد: حماسه پر شكوه و ماندگار نهم دي 88، علاوه بر آن ‌كه چشم فتنه‌گران داخلي را خيره و آنان را منزوي كرد، آب سردي هم بر پيكر تبليغات واهي و نقشه‌هاي براندازي دشمنان خارجي بود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اين حماسه عظيم اثبات كرد ايرانيان ولايتمدار همواره و هميشه بر پايه انديشه‌هاي ناب امام راحل و رهبر معظم انقلاب آماده جان‌فشاني براي حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بيان اين كه حماسه نهم دي‌ماه ويژگي‌هاي برجسته‌اي دارد، گفت: خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان انقلاب و امام و رهبري، آگاهي و بصيرت مردم در برابر توطئه‌هاي دشمنان، تثبيت نظام جمهوري اسلامي ايران، برداشت چهره نفاق و كشيدن خط بطلان و از بين رفتن فتنه از جمله ويژگي‌ها و شاخصه‌هاي حماسه نهم دي‌ماه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، اساسي‌ترين پيام اين روز تاريخي را اتحاد و همسويي ملت ايران در برابر دشمنان و پاسداري به اصول نظام و رهبري عنوان كرد و افزود: ملت بزرگ ایران در نهم دی ثابت کردند که در دفاع از انقلاب همصدا و یکدل هستند.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی طی چهار دهه اخیر در همه عرصه‌هاي انقلاب اسلامي به طور گسترده و شورآفرين و حماسي ظاهر شدند و نهم دي 88 نيز يكي از بارزترين حضور‌ مردم بود و بايد همه مسؤولان و قشرهاي مختلف جامعه اين روز را گرامي بدارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از دين، رهبري و مردم به عنوان سه عامل اساسي در پيروزي انقلاب اسلامي نام برد و گفت: زماني که مردم با آگاهي و بصيرت دريافتند که دشمنان در فتنه اهداف خطرناکي را دنبال مي‌کنند به صورت خودجوش به ميدان آمدند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مردم در نهم دي با هوشياري و براي دفاع از اصل ولايت فقيه و ارزش‌هاي ديني وارد صحنه شدند و با بصيرتي جاودانه فتنه آشوبگران را خنثي کردند، افزود: نهم دي حماسه‌اي جاودان براي پشتيباني از رهبري، تودهني به زورگويان و هشدار براي کساني بود که انديشه فروپاشي نظام را در سر پرورش مي‌دادند. 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: حماسه نهم دي نماد عزت، استقلال و بصيرت مردمي است كه تا پاي جان براي حفظ اصول اسلام و آرمان‌هاي انقلاب ايستاده اند و با صداي رسا اعلام كردند كه اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنياي آنها خواهند ايستاد.

وی افزود: اين حماسه و حضور عاشورايي مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامي در راهپيمايي نهم دي ماه 88 نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و برگ زرين ديگري درافتخارات مردو زن ايراني به حساب مي آيد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به اين که حماسه نهم دي همه محاسبات دشمن را به هم ريخت، خاطرنشان کرد: دشمن در جريان انتخابات دهم رياست جمهوري با استفاده از بغض، كينه و بي بصيرتي برخي عوامل داخلي همه توان خود را جمع كرد و با عقبه اي بسيار حساب شده و برنامه ريزي شده وارد صحنه شد تا نقشه هاي شوم خود را عملي كند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: سيل خروشان مردم توانست دشمنان را زمين گير سازد و اقتدار و محبوبيت نظام اسلامي را بار ديگر به رُخ جهانيان بکشاند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر حماسه نهم دی در همه شهرها تأکید کرد و گفت: پاسداشت این حماسه ماندگار، حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha