پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ معلمان و بزرگان و اساتید باید همراه با یاد دادن سواد مبانی دینی و نماز و فلسفه ولایت فقیه را نیز به مردم آموزش دهند و شایسته کشور و نظام اسلامی ما نیست که کسی هنوز فلسفه ولایت فقیه را نداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار مسئولین نهضت سوادآموزی استان قم که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت سواد و علم در اسلام گفتند: سواد و دانش نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست و در قرآن کریم نیز افراد جاهل و بیسواد مذمت شده و تشویق هایی زیادی برای علما و افراد درس خوانده شده است.

ایشان افزودند: خدای متعال مطابق آیات قرآن کریم ابزار های فراگرفتن علم و دانش را در اختیار ما قرار داده است تا با فراگرفتن علم و دانش و معنویت همراه با آن از تاریکی ها و ظلمات جهل به سوی نور و دانش حرکت کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم باسواد ساختن مردم ایران خاطر نشان ساختند: تشکیل نهضت سوادآموزی خدمت بزرگ امام راحل به این کشور بود و امروز نیز مسئولین آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی باید طرحی را پیاده کنند که بچه ها از همان سن کودکی باسواد بار بیایند و کسی بدون سواد رشد نکند.

معظم له خاطردر پایان تاکید کردند: معلمان و بزرگان و اساتید باید همراه با یاد دادن سواد مبانی دینی و نماز و فلسفه ولایت فقیه را نیز به مردم آموزش دهند و شایسته کشور و نظام اسلامی ما نیست که کسی هنوز فلسفه ولایت فقیه را نداند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha