شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسماعیل نیا

حوزه/ دبیر نهمین جشنواره علامه حلی(ره) از رشد ۶۵ درصدی ارسال آثار به این جشنواره نسبت به جشنواره سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  اسماعیل نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهمین جشنواره علامه حلی(ره) که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جمکران برگزار شد، اظهار داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره، روز پنج شنبه، هفتم دی ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: جشنواره علامه حلی(ره) مربوط به تمام حوزه های علمیه بوده و تمام بخش های حوزوی اعم از طلاب حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی، مراکز تخصصی حوزه، جامعه الزهرا(س)، سفیران هدایت، حوزه علمیه خراسان و حوزه علمیه اصفهان در آن حضور دارند.

دبیر علمی نهمین جشنواره علامه حلی(ره) خاطرنشان ساخت: تعداد آثار دریافتی در این جشنواره، 25 هزار و 278 اثر بوده که نسبت به آمار سال گذشته، 65 درصد رشد کمی داشته و قابل توجه است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا تصریح کرد: در این جشنواره، 14 هزار و 96 اثر از برادران و 11 هزار و 182 اثر از طلاب خواهر بوده است؛ همچنین هرساله موضوعات ویژه ای نیز متناسب با دغدغه رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و مردم متدین اعلام می کنیم که در این جشنواره، «بایسته های حوزه انقلابی» و «مهدویت، فرصت ها و آسیب ها» دو موضوع ویژه ما بوده اند.

وی بیان داشت: از نظر فراوانی اثر در استان ها، خراسان با سه هزار اثر، قم با دو هزار و 600 اثر، اصفهان با 2 هزار و 186 اثر، کرمان با یک هزار و 971 اثر و تهران با یک هزار و 636 اثر بیشترین آثار را داشته اند.

دبیر علمی نهمین جشنواره علامه حلی(ره)اظهار داشت: این جشنواره در چهار قالب کتاب، پایان نامه سطح سه و چهار، تحقیق پایانی سطح دو و مقاله برگزار شده که از نظر فراوانی آثار در این قالب ها، قالب مقاله بیشترین آمار را به خود اختصاص داده که بیش از 19 هزار و 500 مقاله به دبیرخانه جشنواره رسیده است؛ همچنین چهار هزار و 700 پایان نامه و تحقیق پایانی و 693 کتاب به این جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام  اسماعیل نیا ابراز داشت: گروه های علمی کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، علوم انسانی مرتبط با دین در این جشنواره، بیشترین آثار را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان ساخت: 62 اثر به عنوان برگزیده کشوری نهمین جشنواره علامه حلی(ره) انتخاب شد که 37 برگزیده از برادران و 25 اثر از خواهران بوده اند؛ همچنین از این 62 اثر برگزیده، 24 پایان نامه برتر، 15 تحقیق پایانی سطح دو برتر، 13 مقاله برتر و 5 کتاب برتر می باشد.

دبیر علمی نهمین جشنواره علامه حلی(ره) تصریح کرد: از نظر استان ها، بیشترین برگزیده را استان قم با 34 برگزیده داراست و در رتبه دوم استان تهران با 10 برگزیده، اصفهان با شش برگزیده، خراسان با سه برگزیده و فارس با دو برگزیده است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان داشت: پیش از برگزاری جشنواره اصلی در قم، حدود 26 جشنواره استانی برگزار شده که برگزیدگان آن در رقابت کشوری قرار گرفته اند.

وی با اشاره به فراخوان دهمین جشنواره علامه حلی(ره)، اظهار داشت: تا پایان دی ماه، طلاب جوان زیر 31 سال می توانند آثار خود را در قالب های چهارگانه مذکور برای دبیرخانه دهمین جشنواره علامه حلی (ره) ارسال نمایند.

دبیر علمی دهمین جشنواره علامه حلی(ره) ابراز داشت: موضوع ویژه دهمین جشنواره نیز موضوعات «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت»، «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» و «قرآن و علوم انسانی» می باشد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در پایان گفت: خوشبختانه فعالیت های معاونت پژوهش حوزه های علمیه و گسترش امکانات و زیرساخت ها، این تمرکز را در استان های برخوردار می شکند و استان های کمتر برخوردار نیز صاحب امتیاز و امکانات شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha