جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امامزادگان - بقاع متبرکه

حوزه/ مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ۳۰ بقعه متبرکه استان، مراسم جشن و سرور به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهدی قائم‌پناه گفت: با توجه به فرا رسیدن سالروز میلاد ولی یازدهم شیعیان امام حسن عسکری(ع)، مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه مختلف شهرستان و بخش‌های استان قم برگزار می‌شود.
وی افزود: در مجموع ۳۰ بقعه متبرکه، میزبان مراسم جشن و سرور به مناسبت این روز خجسته خواهند بود.

جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جعفریه
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار است مراسمی سه‌شنبه‌شب پنجم‌دی‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، همراه با سخنرانی و مداحی در این مکان مقدس برپا شود.
وی ادامه داد: همچنین در روز میلاد امام حسن عسکری(ع) نیز مراسم جشن و سرور بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در همین مکان برگزار می‌شود.

آستان امامزاده جعفر شهید(ع) میزبان جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) می‌شود
قائم‌پناه افزود: آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)، میزبان مراسم جشن و سرور خواهد بود.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این بقعه متبرکه، مراسم جشن و مولودی‌خوانی با حضور مداح اهل بیت عصمت و طهارت، حاج حسن حیدرزاده برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم سه‌شنبه‌شب پنجم‌دی‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم امامزاده جعفر شهید(ع) برپا خواهد بود.

جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر علی بن جعفر(ع)
وی تصریح کرد: همچنین مراسمی روز چهارشنبه ۶دی‌ماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در آستان امامزاده علی‌بن‌جعفر(ع) برگزار می‌شود.
قائم‌پناه بیان کرد: حاج حسن حیدرزاده در این مراسم به مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازد؛ در پایان نیز شرکت‌کنندگان مهمان سفره اطعام این امامزاده واجب‌التعظیم خواهند بود.

جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در آستان امامزاده زکریا(ع) خلجستان
قائم‌پناه ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)، شاهد برگزاری مراسم ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) خواهیم بود؛ این مراسم سه‌شنبه‌شب ۵دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در این بقعه متبرکه برپا خواهد بود.
مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام ابراهیمی به عنوان سخنران و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم حضور خواهند داشت، افزود: در پایان نیز پذیرایی از شرکت‌کنندگان در این مراسم جشن صورت می‌گیرد.

۱۰ بقعه ناحیه دو قم میزبان جشن میلاد امام حسن عسکری(ع)
وی با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)، مراسم ویژه‌ای در بقاع متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم برگزار می‌شود، ابراز کرد: بر این اساس در ۸بقعه متبرکه این ناحیه، مراسم جشن و سرور برپا خواهد بود.
قائم‌پناه گفت: در بقاع متبرکه شاخص این ناحیه همچون آستان مقدس امامزادگان ابراهیم(ع) و جعفر شهید(ع) نیز مراسم ویژه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم مذکور شامل سخنرانی استادان حوزه و مولودی‌خوانی مداحان اهل‌بیت(ع) خواهد بود، گفت: در پایان مراسم جشن نیز پذیرایی از شرکت‌کنندگان صورت می گیرد.
۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha