پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر جواد امین

حوزه/ دکتر جواد امین کارشناس اهل فوعه و کفریا گفت: امروز شرایط ما در شهرهایمان فوعه و کفریا به لحاظ روانی و معنوی شرایط ویژه ای است و زمان جنگ برای آزاد سازی ادلب شروع شده است. ما تمام نیروهای تکفیری را نابود خواهیم کرد و این پیروزی ها را ادامه می دهیم تا به نابودی و محو اسرائیل برسیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شکست داعش در منطقه پیروزی بزرگ محور مقاومت محسوب می شود این پیروزی در حدی است که مناطق محاصره شده فوعه و کفریا را که سال هاست در محاصره قرار دارند تحت تاثیر قرار داده است.در همین راستا با دکتر جواد امین کارشناس سوری اهل فوعه و کفریا به گفت و گو پرداختیم.

دکتر جواد امین کارشناس اهل فوعه و کفریا با اشاره به شکست داعش در منطقه و تاثیر بزرگ این پیروزی بر شرایط اهالی فوعه و کفریا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل حوزه گفت: شرایط منطقه به طور کلی بعد از سقوط داعش عالی است و این موضوع به نیروی ائتلاف محور مقاومت سوریه و ایران و گروه های مقاومت لبنانی، عراقی، پاکستانی و افغانستانی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در حقیقت این ائتلاف بزرگترین پیروزی را بر خبیث ترین ائتلاف بین المللی به پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و تمام سازمان های تروریستی که از سوی دولت های عربی حاشیه خلیج فارس حمایت می شوند ، ثبت کرد .

کارشناس سوری تصریح کرد: شکر خداوند دشمنان ما احمق هستند و در هرجنگ  آنها به سمت مستضعفین حمله می کردند، اما خداوند ما را کمک می کند و قدم های ما را  ثابت نگه می دارد و ما به وعده خدای تبارک و تعالی و وعده اهل بیت (ع) و ولایت امر رهبران بزرگوارمان ایمان داریم.

دکتر امین خاطر نشان کرد:  امروز سلسله پیروزی هایمان در سوریه و عراق و لبنان و یمن در حال تکمیل شدن است و هیچ ستمگر و غاصب یا تروریستی نمی تواند ما را متوقف کند و برای شکست و ذلیل کردن آمریکا و اسراییل در بیشتر میدان ها موفق شدیم.

شکست داعش با وحود حمایت های گسترده آمریکا و هم پیمانانش

کارشناس سوری با بیان اینکه داعش آسیب های روحی و معنوی و مادی و فکری را در همه ی سطوح به وجود آورد، افزود:  آمریکا و پیروانش باعث شدند این تصور ایجاد شود که این سازمان ها غیر قابل شکست یا حتی غیر قابل نابود شدن هستند؛ چراکه از حمایت ها و سازماندهی های جهانی، از جانب تمام کشورهای تروریستی برخوردار بودند، اما ما تنها بودیم و در محور مقاومت وحدت داشتیم و عزتمند بودیم و در واقع تمام نیروهای تکفیری را نابود خواهیم کرد و این پیروزی ها را ادامه می دهیم تا به نابودی و محو اسرائیل برسیم و به برکت ظهور مولای ما حضرت حجت بن الحسن (عجل الله فرجه الشریف) هستی نورانی می شود و به برکت خون شهدا و مجروحان و با دستان مجاهدان برای تمام مستضعفین و آزادگان صبح نورانی الهی طلوع می کند.

وی در خصوص تجهیز جبهه مقاومت در نابودی دشمنان گفت: فقط باید که تجهیزات ما آماده و نواقص آن بر طرف شود؛ چراکه باید برای نابودی اسرائیل آماده باشیم ، به طوری که باید فرماندهان جدید یعنی فرزندان شهدا را به نحو احسن آماده کنیم؛ چراکه یک فرزند شهید در فرماندهی و مدیریت قدرت های عظیمی دارد.  همچنین امسال، سال قرآنی است که برای ما در آن وعده های الهی در زمان  ابراهیم(ع) و یوسف(ع) و موسی (ع) و عیسی(ع)  و محمد بن عبد الله (صلی الله علیه و آله و سلم) تحقق پیدا کرد که این انبیاء چگونه توانستند دعوت خاص برای خدا انجام دهند.

محاصره جبهه النصره در ادلب

شهروند اهل فوعه با تاکید بر اینکه این پیروزی ها در مدیریت جنگ به شکل اساسی به سوریه و عراق انتقال پیدا کرد، ادامه داد:  امروز موضوع مهمی برای ما در سوریه باقی مانده و آن حضور جبهه النصرة در استان ادلب و در بعضی از مناطق دیگر است که البته در محاصره اند.

وی با اشاره به شرایط فوعه و کفریا گفت: امروز شرایط ما در شهرهایمان فوعه و کفریا به لحاظ روانی و معنوی شرایط ویژه ای است و زمان جنگ برای آزاد سازی ادلب شروع شده است و قدرت و نیرویمان فوق العاده بسیار زیاد است. داعش شکست خورد و فرار کرد و دیگر النصره کیست و چه قدرتی دارد، حتی اگر نیرو و حامیانی بزرگتر از داعش داشتند بدون شک از ما شکست خواهند خورد و وعده الهی با ما است.

کارشناس سوری در پایان گفت: جنگ ادلب از محورهای متعدد با قوت آغاز شده است و آزادسازی فوعه و کفریا و رفع محاصره ای که حدود 7 سال ادامه پیدا کرده که چهار سال آن به صورت کلی و همه جانبه بوده شکسته خواهد شد و کاروان های سربازان ارتش سوریه و هم پیمانانشان به فوعه و کفریا می رسند  و افراد بزرگی را که در جهاد و صبر با استواری ایستادگی کردند در آغوش می گیرند .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha