جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوی مسلمان به عنوان نخستین نماینده محجبه پارلمان کاتالونیا انتخاب شد

حوزه/مردم منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا که به پای صندوق های رای رفتند سه نماینده مسلمان از جمله یک بانوی محجبه را به عنوان نمایندگان پارلمانی انتخاب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا که اخیرا مردم این منطقه برای رسیدن به استقلال در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفته اند، برای نخستین بار یک زن مسلمان و محجبه را به عنوان نماینده پارلمان منصوب شد.

مردم کاتالونیا که پنجشنبه گذشته به پای صندوق های رای رفتند، سه نماینده مسلمان را به عضویت پارلمان این کشور انتخاب کردند که یکی از آن ها برای نخستین بار یک بانوی محجبه است.

دوازدهمین دوره انتخابات پارلمان مستقل کاتالونیا در 21 دسامبر انجام گرفت که در آن احزاب طرفدار استقلال در این منطقه اکثریت آراء را به دست آوردند.

این حزب موفق شد 32 کرسی یعنی 21.4%  کرسی های پارلمان را به خود اختصاص دهند.

نجات درویش بانوی 36 ساله مراکشی تبار محجبه در کاتالونیا موفق شد به عنوان دهمین نماینده منتخب در حزب چپ جمهوریخواه بارسلونا کاتالونیا وارد پارلمان این کشور شود. 

درویش در این باره به خبرنگاران گفت: من این قدم را در این زمانه پیچیده در کاتالونیا برمی دارم زیرا معتقدم که متمدن سازی بخشی از جامعه ضروری است و اقلیت ها نباید بر این باور باشند که اقلیت دیگری در درجه دوم قرار دارد.

درویش که در سن 9 سالگی همراه با والدینش از مراکش به کاتالونیا مهاجرت کرده است به عنوان یک مشاوره همبستگی دینی در شهرداری مشغول به کار بوده است.

 

گفتنی است منطقه خودمختار کاتالونیا 515 هزار مسلمان دارد که تقریبا 15% جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha